Število žrtev čelnega trčenja potniškega in tovornega vlaka je po današnjih podatkih naraslo na najmanj 57. Jezno prebivalstvo medtem še vedno čaka na odgovore, kako sta lahko vlaka na isti progi drug proti drugemu z veliko hitrostjo vozila več kilometrov. Grški železniški sindikati sicer že dlje časa opozarjajo, da se varnostni standardi nižajo, da je delovne sile premalo in da to predstavlja tveganje tako za potnike kot zaposlene. Policija je malo po dogodku aretirala 59-letnega postajnega načelnika, ki je bil na tem odseku proge odgovoren za signalizacijo, ta pa je sprva zanikal, da bi storil kar koli narobe, in je nesrečo pripisal »tehnični napaki.«
Priznal delno odgovornost
59-letnik, ki je postajni načelnik postal pred vsega približno mesecem dni, se je danes znašel pred državnim tožilcem. Kot je zjutraj potrdil njegov odvetnik Stefanos Pancarcidis, mu očitajo več kaznivih dejanj, vključno z ogrožanjem življenj. »Povsem na tleh je. Od prvega trenutka je prevzel sorazmeren del krivde, ni v položaju, da doda kar koli drugega,« je dejal glede 59-letnika, čigar identitete niso razkrili. Postajni načelnik tako zdaj vsaj priznava vsaj delno odgovornost za nesrečo. Kot je še pojasnil odvetnik, se je načelnik »delno« držal obstoječih postopkov, a bi »morda lahko bil bolj previden, kar priznava in za to prevzema odgovornost, a le do te točke.« Odvetnik je še dodal, da so na nesrečo vplivali tudi drugi dejavniki, povezani z malomarnostjo. Več podrobnosti ni pojasnil.
Šlo naj bi za povsem neizkušenega postajnega načelnika, ki je sicer prestal usposabljanje. »Nanj bodo zvalili vso krivdo. Prestal je usposabljanje, a je bil neizkušen. Nikoli ga ne bi smeli postaviti na položaj načelnika osrednje postaje, kot je Larisa, in to samega,« je denimo dejal upokojeni inštruktor za strojevodje Nikos Couridis. Po njegovih navedbah gre zahvala za delovanje grškega železniškega sistema izključno dobro usposobljenim strojevodjem in osebju.
Objavili zvočni posnetek
Grški časnik Proto Thema je medtem objavil posnetek komunikacije med strojevodjo na enem od vlakov in postajnim načelnikom, ki se je odvil malo pred nesrečo. Glede na ta posnetek je postajni načelnik strojevodji dejal, naj nadaljuje pot mimo rdečega opozorilnega signala, na kar se strojevodja ni odzval z nobenim pomislekom. Kot poroča časnik, se mu navodilo ni zdelo nenavadno, ker naj bi bile težave in motnje na signalizaciji znane.
Medtem so kritike na račun upravitelja železnic vse glasnejše. Pred sedežem grškega železniškega operaterja Hellenic Train se je zvečer zbralo okoli 700 ljudi, ki so protestirali zaradi dolgoletnega zanemarjanja grških železnic, pa poroča STA. »Jezni smo na podjetje, na vlado in pretekle vlade, ki niso storile ničesar, da bi izboljšale stanje naših železnic,« je dejal eden od protestnikov. Protestniki so tudi z minuto molka počastili žrtve železniške nesreče. Gasilci in reševalci v razbitinah še vedno iščejo trupla in morebitne preživele. »Možno je, da je bil na vlaku še kdo, ki ga svojci niso razglasili za pogrešanega,« je danes novinarjem povedala tiskovna predstavnica policije Konstantia Dimoglidu.