Tragedija v Grčiji

Študentski vlak groze; kot v Divači poleti 1984

Juš Valentinič
1. 3. 2023, 13.16
Posodobljeno: 1. 3. 2023, 13.22
Deli članek:

V trčenju potniškega in tovornega vlaka blizu mesta Larisa na severu Grčije je v noči na sredo umrlo najmanj 36 ljudi. Gre za najhujšo železniško nesrečo v državi doslej. Podobna tragedija se je pri nas odvijala poleti 1984 v Divači.

Profimedia
Človeška napaka? Najverjetneje.

Vlaka sta trčila malo pred polnočjo, ko je potniški vlak s približno 350 potniki, večinoma študenti, peljal iz Aten proti Solunu, tovorni pa v nasprotni smeri. Po trčenju je v potniškem vlaku izbruhnil še požar. "Nastal je kaos in neverjeten hrup," je za grško nacionalno televizijo dejal eden od potnikov.

Na prizorišče so nemudoma napotili približno 150 gasilcev in 40 reševalnih vozil. Pri odstranjevanju razbitin in obračanju prevrnjenih vagonov uporabljajo težko mehanizacijo, kot so žerjavi, sodelujejo tudi reševalni psi. "V svojem življenju nisem še nikoli videl česa takega. Tragično je. Še po petih urah smo našli nova trupla," je dejal eden od reševalcev.

Pretreseni potniki, ki so nesrečo preživeli, opisujejo dogajanje. "Slišali smo velik pok," je za Reuters povedal Stergios Minenis. "Bilo je grozljivih deset sekund. Preobračali smo se v vagonu, dokler nismo obtičali na boku," je dodal. Opisal je še, da je nato zavladala panika, med prevračanjem vagona pa je izbruhnil požar. Sam se je iz vlaka rešil tako, da je iz vagona skočil okoli dva metra globoko.

Konec praznika zavit v črnino

"Ljudje so začeli razbijati okna, da bi prišli iz vagonov, kričali so. Bila je popolna panika," je eden od potnikov povedal za Skai. Vlak je bil kot rečeno poln študentov, ki so potovali med Atenami in Solunom. Po besedah župana mesta Tempe Jorgosa Manolisa so se vračali na univerzo po podaljšanem koncu tedna zaradi čistega ponedeljka, državnega praznika v Grčiji, ki naznanja čas posta pred velikonočnimi prazniki.

Vzrok nesreče? Številni od železniške družbe zahtevajo pojasnila, zakaj sta se na progi, ki je sicer dvotirna, istočasno znašla dva vlaka na istem tiru. Nesreča se je zgodila na progi, ki povezuje Atene in Solun in je bila v zadnjih letih posodobljena. Kljub temu so bile po navedbah grškega sindikata strojevodij na njej velike težave z električnim usklajevanjem nadzora prometa, poroča AFP.

Sončno jutro se je spremenilo v sivino

Na Slovenskih železnicah kot najhujšo nesrečo v zgodovini beležijo železniško nesrečo v Divači, ki se je zgodila 14. julija 1984. Na tretjem tiru divaške postaje je takrat stal potniški hitri vlak, ki je pripeljal iz Beograda, namenjen pa je bil v Pulj, ko se je vanj zaletel tovorni vlak. "Sončno jutro današnjega dne se je ob 6. uri in deset minut spremenilo v sivino," so prispevek kritičnega dne začeli v Dnevniku TV Slovenija. Takrat 36-letni strojevodja tovornega vlaka je namreč pred postajo v Divači prevozil kar dvoje opozorilnih signalov, da je proga zaprta, in z veliko hitrostjo trčil v zadnje vagone potniškega vlaka.

V strahovitem trčenju je umrlo 31 potnikov, 34 pa jih je bilo poškodovanih. Večina žrtev je bila iz zadnjih treh vagonov, ki so bili povsem raztreščeni, zadnjega je ostala le še polovica. Na brzovlaku so bili predvsem mladi državljani Srbije, ki so odhajali na morje v Istro, med njimi počitniška kolonija 150 otrok, ki pa so na srečo potovali v prvih vagonih, tako da smrtnih žrtev med njimi ni bilo. Tudi tujcev med smrtnimi žrtvami ni bilo, na vlaku so bili samo Jugoslovani. Strojevodja med nesrečo ni bil ranjen, med sojenjem pa je bil krivde oproščen. Med sojenjem je bilo ugotovljeno, da je k nesreči največ prispevala odsotnost varnostnih naprav, je pa strojevodja priznal, da je zaradi dolgega delovnika zadremal pred Gornjimi Ležečami.