MG ima dolgo zgodovino, staro več kot sto let. V tej dolgi dobi je zamenjal številne lastnike, nekaj let pa so se s to znamko ukvarjali tudi pri BMW prek družbe Rover Group. A ko je že kazalo, da bo zgodba MG šla dokončno v pozabo, se je našel kitajski avtomobilski gigant SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), ki je tej znamki začrtal popolnoma novo poslovno pot. Zadnjih nekaj let se precej osredotočajo na evropski avtomobilski trg, kjer vse poslovne operacije vodijo iz londonske baze, tam pa med drugim deluje oblikovalski oddelek.
Lani prodali 75 vozil
Zametke delovanja te znamke v Sloveniji se pripisuje podjetju Plan-net Solar, a so lani Kitajci celotno distribucijo vozil prenesli na podjetje Grand Automotive Adriatic, ki skrbi za vse države bivše Jugoslavije, vključno z Albanijo. In kot pravijo predstavniki, je Slovenija zanje najpomembnejši trg v celotni regiji, saj imajo tu velike prodajne ambicije. Lani so zabeležili sicer le 75 prodanih vozil, zato pa letos načrtujejo vsaj 1400 prodanih vozil. Da bodo pri izpolnjevanju poslovnih načrtov uspešni, so vzpostavili trgovsko mrežo, ki za zdaj šteje šest prodajnih mest (v dogovorih so še z enim trgovcem), kjer se med drugim prodajajo renaulti, dacie in nissani. Omenjeno podjetje za distribucijo (GA Adriatic) je namreč od lani obenem novi distributer za vse tri naštete znamke iz naveze Renault-Nissan. Tako bo mogoče MG-jeve avtomobile kupiti v Mariboru (Štajerski avto dom), Celju (Avto Tehnika Celje), Novemu mestu (TPV), Kopru (Trgo ABC) in Lescah (ASP). Prodajno mesto v Ljubljani ostaja pri prej omenjenem podjetju Plan-net Solar.
Trenutno v Sloveniji MG-jeva ponudba obsega tri modele. Model ZS, ki spada v B-SUV segment in v dolžino meri 4,32 metra, najbližjega tekmeca vidi v Renaultovem capturju. Na voljo je z 1,5-litrskim bencinskim atmosferskim motorjem s 74 kilovati, v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom, druga možnost pa je litrski turbo motor z 82 kilovati, kjer bo poleg ročnega mogoče kombinirati še samodejni menjalnik. Cena za vstopno verzijo znaša 17.500 evrov, za najdražjega in z bogato serijsko opremo založenega ZS pa bo treba odšteti 22.500 evrov.
Večji, 4,57 metra dolg MG HS, ki se uvršča v segment C-SUV, bo v Sloveniji predstavljal kar 60 odstotkov celotne prodaje. Na voljo je le z enim bencinskim motorjem. V tem primeru gre za 1,5-litrski motor s 119 kilovati moči in ga je mogoče kombinirati tako z ročnim kot samodejnim menjalnikom. Cena zanj se giblje med 23.900 in 29.900 evri, odvisno od izbire menjalnika in paketa opreme. Na voljo so trije, a že v vstopni ima denimo bogat seznam varnostnih asistenc. Kitajci so temu modelu namenili še zmogljiv priključno-hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljajo prej omenjeni bencinski motor, 90-kilovatni električni motor in 16,6-kilovatna baterija. S to kombinacijo eHS razvija 190 kilovatov moči. Ta bo hkrati najdražji v ponudbi in stane najmanj 37.900 evrov.
Dolg dobavni rok
V cenikih je opaziti, da pri teh modelih z izjemo zunanje barve in nekaterih malenkosti ni mogoče izbrati dodatne opreme, saj je izbor opreme omejen le na pakete oprem, ki jih proizvajalec sestavi vnaprej. Vsi trije modeli namreč prihajajo iz dveh kitajskih tovarn, kar posledično pomeni, da dobavni rok znaša tudi 10 mesecev, zato imajo v koprskem pristanišču ves čas na zalogi med 500 in 700 primerki (za celotno regijo), ki jih kupcem predajo le v nekaj dneh. Čez dober mesec se bo znamka MG okrepila s prvim električarjem z oznako MG4, sledil mu bo električni ZS, jeseni bodo v Slovenijo pripeljali prve primerke modela MG5, šele prihodnje leto pa bodo vzpostavili prodajo modela Marvel. Eden od razlogov, da se dobavni rok podaljšuje na več kot leto dni, je, da je po njem v različnih evropskih državah povpraševanje izjemno.