40 milijonov dobička

Slovenske železnice z rekordnimi rezultati: naša storitev bo taka kot v Švici

E.J./STA
4. 2. 2023, 12.03
Posodobljeno: 4. 2. 2023, 18.47
Deli članek:

To je največ doslej, je v intervjuju za spletni portal 24ur.com dejal generalni direktor družbe Dušan Mes.

Sta
"Na rezultat vpliva več zadev, predvsem to, kar smo delali v času korone," je dejal generalni direktor družbe SŽ Dušan Mes.

Slovenske železnice (SŽ) so po prvi oceni lani ob 620 milijonov evrov prihodkov ustvarile nekaj več kot 40 milijonov evrov dobička iz poslovanja, kar je največ doslej, je v intervjuju za spletni portal 24ur.com dejal generalni direktor družbe Dušan Mes. Med načrti za prihodnje je izpostavil prevzem še preostalega deleža v podjetju Nomago.

Bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) je po Mesovih besedah lani prvič dosegel okoli sto milijonov evrov. Neto dobiček iz poslovanja ocenjujejo na okoli 41 ali 42 milijonov evrov, kar je bistveno več od načrtovanega in največ doslej, je poudaril. Poslovno poročilo mora sicer obravnavati še nadzorni svet.

Twitter / Ministrstvo za infrastrukturo
Jernej Vrtovec in Dušan Mes na vožnji z vlakom v družbi novinarjev.
Delali tudi med korono

"Na rezultat vpliva več zadev, predvsem to, kar smo delali v času korone. Načrti za naprej so seveda še dosti boljši, glede na to da bomo leta 2024 100-odstotni lastnik Nomaga," je dejal Mes, ki SŽ vodi 11 let.

Od lanskega aprila so SŽ polovični lastnik skupine Nomago, ki ponuja avtobusne prevoze po državi in druge oblike mobilnosti. Pogodba jim je ob tem zagotovila izključno pravico pridobiti 100-odstotni delež do konca leta 2024, ki jo nameravajo tudi izkoristiti. Ob tem ne izključujejo nakupa še kakšnega manjšega avtobusnega prevoznika, podjetja ali aplikacije, ki se ukvarja s prevozi, je dejal Mes.

STA
Od lanskega aprila so SŽ polovični lastnik skupine Nomago, ki ponuja avtobusne prevoze po državi in druge oblike mobilnosti, je še povedal Mes.
Zdaj osredotočeni na potnike

Finančno sanacijo železnic je po njegovih besedah zdaj kot glavni cilj zamenjalo zadovoljstvo potnikov. "Naslednja leta bodo podrejena zadovoljstvu potnikov v potniškem prometu. To je ključno. Naša storitev se mora izboljšati in biti tisto, kar imajo potniki v Avstriji, Nemčiji, Švici - državah, s katerimi se v potniškem prometu tako radi primerjamo," je izpostavil.

Družba je zaključila prvo fazo prenove voznega parka, s čimer so po Mesovih besedah povečali udobje. "Drugi del, ki je malo bolj kompleksen, pa je čas potovanja, ki pa je zelo odvisen od same infrastrukture," je izpostavil. Pri tem računa na posluh vlade, predvsem glede prenove regionalnih prog.

profimedia
Naša storitev se mora izboljšati in biti tisto, kar imajo potniki v Avstriji, Nemčiji, Švici - državah, s katerimi se v potniškem prometu tako radi primerjamo," je izpostavil mes. Na fotografiji vlak v Švici.
V tovornem segmentu nameravajo razširiti poslovanje zunaj Slovenije. "Da obvladujemo tovor, ki gre iz Trsta, severnojadranskih pristanišč, od Ploč do Trsta ali pa potem še naprej v Italiji, proti srednji Evropi, Avstriji, Češki, Slovaški, Madžarski in s strani Balkana proti Italiji. Zato bomo tudi prevzemali podjetja v tej regiji, ustanavljali lastna podjetja, z lastno produkcijo," je napovedal.

1000 ljudi odpustili, skoraj toliko spet zaposlili

Mes je izpostavil tudi pozitivne učinke programa zmanjševanja zaposlenih, ki so ga začeli izvajati že pred pandemijo covida-19. Število zaposlenih so po njegovih besedah zmanjšali za več kot tisoč. A kot danes piše časnik Dnevnik, je zaradi novih zaposlitev skupno število zaposlenih zelo podobno tistemu pred petimi leti, ko so se v družbi odločili za začetek kadrovskih rezov. Samo lani so namreč na novo zaposlili skoraj 500 ljudi.