Nemci v mednarodni javnosti uživajo sloves, da so organizirani in natančni, a to zdaj povzroča posmeh množice potnikov, ki na železniških postajah po Nemčiji čakajo na vlake, ki zamujajo ali sploh ne pridejo. Po drugi strani pa se zdi, da ima rek zdaj močnejšo podlago v realnosti.
Te dni je javnost pricurjala vest, da pri švicarskih zveznih železnicah (SBB) ne računajo ravno na točnost nemških kolegov, zato se vse bolj zanašajo na lastne sile. Hitri vlaki iz Nemčije namreč prepogosto zamujajo, kar potnike spravlja v težave pri prestopanju, zato so se Švicarji odločili uvesti nove povezave. Kot sta za agencijo dpa potrdila SBB in Deutsche Bahn (DB), so težave tako velike, da hitri vlak ICE 71 iz Hamburga v švicarski Chur sploh ne bo več vozil v Švici. Namesto tega bo vozil do postaje Basel kot zamenjava za druge nemške vlake, ki prihajajo z velikimi zamudami.
Švicarji so veliko natančnejši
"V zadnjih mesecih se je zmanjšala točnost vlakov, ki prihajajo s severa Nemčije v Švico prek Basla," je povedala tiskovna predstavnica SBB. Samo 40 odstotkov vlakov pride pravočasno ali z največ petminutno zamudo. Peti zamuja več kot petnajst minut.
In tu nastane težava: v pomembnem železniškem vozlišču Basel vlaki z več kot četrturno zamudo izgubijo svoj »slot«, torej že nekaj časa rezervirano mesto na progi. To je velika težava za potnike, ki lahko zaradi tega zamudijo naslednji vlak.
Dobra novica za tiste, ki potujejo v Švico, je, da vsaj tam (skoraj vsi) vlaki vozijo po urniku: oktobra je imelo 91 odstotkov vlakov manj kot triminutne zamude, potniki pa so prispeli pravočasno na 98,9 odstotka prestopov. V DB po drugi strani pravijo, da takšno stanje obžalujejo.
Zakaj nemški vlaki zamujajo?
Po načrtu sedanje nemške vlade naj bi DB v okviru »zelene agende« postal daleč najpomembnejši prevoznik v državi. V naslednjih treh letih naj bi država vložila 45 milijard evrov v železniško omrežje in še 49 milijard v krepitev regionalnega prometa.
Do konca desetletja je cilj podvojiti število potnikov: 300 milijonov na mesec na dolgih progah in pet milijard v regionalnem prometu. Toda nezanesljivost je ena največjih težav nemških železnic. Lani je imel v povprečju vsak četrti vlak zamudo, pri čemer velja opozoriti, da se v »zamude« štejejo le tiste, daljše od šestih minut.
Letos julija je le 60 odstotkov hitrih vlakov prispelo pravočasno. DB si je zadal cilj, da vsaj osemdeset odstotkov vlakov ne zamuja, a temu še ni niti blizu.
Pred kratkim je časopis Wirtschaftswoche objavil podrobno analizo razlogov za zamudo. Kot tri najpomembnejše časnik izpostavlja dela na železnici, zastarela vozila in pomanjkanje kadra.