Njihovo potniško letalo C919, ki ga izdeluje kitajsko državno podjetje Commercial Aircraft Corp of China (Comac), je vendarle pridobilo certifikat za komercialno uporabo. To pomeni, da ga lahko podjetje dobavi svoji prvi stranki. Kot sicer poroča tiskovna agencija Reuters, ki se opira na lokalne medije, bo letalo s komercialno uporabo predvidoma začelo šele naslednje leto. Comac sicer za množično proizvodnjo potrebuje še ločen certifikat za proizvodnjo, zaradi česar bo vpliv podjetja na letalski trg zaenkrat omejen. Dolgoročni načrti Kitajske sicer vključujejo zamenjavo flote srednje velikih letal, ki jih izdelujeta Airbus in Boeing.
Zahodna tehnologija
Letalo C919, ki lahko prevaža 168 potnikov, je Kitajska začela razvijati že pred 14 leti, na trgu pa bo tekmovalo s priljubljenima tipoma srednje velikih letal Airbus A320neo in Boeing 737 MAX. Kitajska sicer predstavlja drugi največji letalski trg na svetu, država pa si že dlje časa prizadeva, da bi postala tehnološko samozadostna in da njihova industrija ne bi bila več v takšni meri odvisna od Zahoda. S tega vidika je podelitev cetrifikata nov korak v tej smeri, a je tudi v primeru letala C919 slika vse prej kot enoznačna. Čeprav letalo izdelujejo na Kitajskem, se pri tem v veliki meri zanašajo na sestavne dele iz zahodnih držav. Slednji so nepogrešljivi zlasti v primeru motorjev in letalske elektronike. Dokler Kitajska tujih motorjev in sestavnih delov ne bo nadomestila z domačo tehnologijo, bodo vedno odvisni od strogih ameriških predpisov na področju izvoznih dovoljenj, kar pa posledično pomeni težave v primeru množične proizvodnje teh letal.
»Imamo letalo, ki je samo navidezno kitajsko, a ga v resnici poganjajo zahodni sistemi in tehnologije,« je dejal Richard Aboulafia, direktor ameriškega svetovalnega podjetja s področja letalske in vesoljske industrije AeroDynamic Advisory. Da bo to postalo pravo kitajsko letalo, bo po njegovih navedbah potreben vložek več milijard dolarjev in več kot desetletje razvoja.