Certifikat

Kitajci slavijo, a se pod lupino njihovega potniškega letala skriva zahodna tehnologija

R.T.
29. 9. 2022, 17.28
Deli članek:

Na Kitajskem, kjer si želijo postaviti temelje letalske industrije, s katero bi konkurirali največjima igralcema na področju letalskega potniškega prometa, podjetjema Airbus in Boeing, so danes slavili prelomni trenutek.

Profimedia
Letalo C919 lahko prevaža 168 potnikov.

Njihovo potniško letalo C919, ki ga izdeluje kitajsko državno podjetje Commercial Aircraft Corp of China (Comac), je vendarle pridobilo certifikat za komercialno uporabo. To pomeni, da ga lahko podjetje dobavi svoji prvi stranki. Kot sicer poroča tiskovna agencija Reuters, ki se opira na lokalne medije, bo letalo s komercialno uporabo predvidoma začelo šele naslednje leto. Comac sicer za množično proizvodnjo potrebuje še ločen certifikat za proizvodnjo, zaradi česar bo vpliv podjetja na letalski trg zaenkrat omejen. Dolgoročni načrti Kitajske sicer vključujejo zamenjavo flote srednje velikih letal, ki jih izdelujeta Airbus in Boeing.

Zahodna tehnologija

Letalo C919, ki lahko prevaža 168 potnikov, je Kitajska začela razvijati že pred 14 leti, na trgu pa bo tekmovalo s priljubljenima tipoma srednje velikih letal Airbus A320neo in Boeing 737 MAX. Kitajska sicer predstavlja drugi največji letalski trg na svetu, država pa si že dlje časa prizadeva, da bi postala tehnološko samozadostna in da njihova industrija ne bi bila več v takšni meri odvisna od Zahoda. S tega vidika je podelitev cetrifikata nov korak v tej smeri, a je tudi v primeru letala C919 slika vse prej kot enoznačna. Čeprav letalo izdelujejo na Kitajskem, se pri tem v veliki meri zanašajo na sestavne dele iz zahodnih držav. Slednji so nepogrešljivi zlasti v primeru motorjev in letalske elektronike. Dokler Kitajska tujih motorjev in sestavnih delov ne bo nadomestila z domačo tehnologijo, bodo vedno odvisni od strogih ameriških predpisov na področju izvoznih dovoljenj, kar pa posledično pomeni težave v primeru množične proizvodnje teh letal.

Profimedia
Motorja ne morejo izdelati brez "zahodnih" sestavnih delov.

»Imamo letalo, ki je samo navidezno kitajsko, a ga v resnici poganjajo zahodni sistemi in tehnologije,« je dejal Richard Aboulafia, direktor ameriškega svetovalnega podjetja s področja letalske in vesoljske industrije AeroDynamic Advisory. Da bo to postalo pravo kitajsko letalo, bo po njegovih navedbah potreben vložek več milijard dolarjev in več kot desetletje razvoja.

Estrada

tisti dnevi v mesecu
Podkast

Video: Tisti dnevi v mesecu v drugi sezoni še bolj pikantni in žgečkljivi

Blaž Švab, Jasna Kuljaj, Z Jasno in glasno
Z Jasno in glasno

Kaj si Blaž Švab misli o velikem hitu poletja, pesmi Brajde

Sophia Loren
Jubilej

Diva Sophia Loren slavi že 90 let: Iz revščine v Hollywood

Kesha
Nihče ne želi imeti opravka z njim

Pevka Kesha zaradi tega incidenta preoblikovala besedilo

lady gaga gucci-gucci
Soočila se je na drugačen način

Lady Gaga spregovorila o govoricah z začetka svoje kariere, da je moški

kraljica Margareta II
Na opazovanju

Nekdanja danska kraljica Margareta II. končala v bolnišnici

Zanimivosti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!

IMG_2113
Mednarodni festival

Speculum Artium 2024: Kjer se srečajo umetnost, znanost in virtualna resničnost

cryptocoin, kriptovaluta, mining, rudarjenje, kripto
Zanimivosti

Najboljši načrt za zaslužek s kriptovalutami: CrytocoinMiner vam omogoča zaslužek vsak dan

kovanec
Izjemno redka zbirka

Po stotih letih začeli s prodajo kovancev "kralja masla", za enega iztržili 1,2 milijona evrov

avto, henry ford
Model T

Avto je vse pregnal s ceste