Vse več avtomobilskih gigantov odstopa od dizelskih motorjev. Suzuki in Mitsubishi sta novi znamki, ki dizle umikata z evropskega tržišča. Ostaja le še Mazda.
Globalna protidizelska kampanja dobiva vse večji zalet. Potem ko so proizvajalci odstopili od proizvodnje dizelskih vozil v ZDA, se protidizelsko razpoloženje prenaša tudi v Evropo. Suzuki in Mitsubishi sta zadnja v vrsti proizvajalcev osebnih avtomobilov, ki bosta odstopila od dizelskih motorjev na evropskem tržišču. Predhodno sta to storila že Nissan in Toyota, kar pomeni, da ob manjšem Subaruju Mazda ostaja edini veliki japonski proizvajalec, ki bo v ponudbi imel avtomobile z dizelskimi motorji. Azijskim proizvajalcem so že sledili nekateri evropski.
Dieselgate
Pretres v avtomobilski industriji je neposredna posledica afere Dieselgate in dogodkov, ki so ji sledili. Do razburjenja je prišlo, ko je bilo ugotovljeno, da je Volkswagen prilagajal programsko opremo avtomobilov na način, da je zmanjšala moč motorja, ki je posledično proizvajal nižje stopnje emisij. Po odkritju prevare so nemška mesta začela uvajati prepovedi vstopa dizelskim vozilom v svoja središča. Najprej se je za prepoved odločil Hamburg, sledila pa so mu še druga mesta, tudi prestolnica Berlin. Pet dni v tednu je tudi prepovedana vožnja s starejšimi dizelskimi vozili v štirih severnoitalijanskih deželah. Številni avtomobilski giganti so se tudi soočili z odškodninami, ki jih morajo plačati. Audi bo na primer odštel 800 milijonov evrov, Porsche pa 47 milijonov.
Občutne posledice afere
Pred nekaj meseci se je za enak korak odločil Porsche, ki je dizelske motorje zamenjal s hibridnimi. Tudi Volvo je za novi model S60 ukinil dizelske motorje in napovedal, da v prihodnje avtomobili znamke ne bodo imeli dizelskih verzij. Toda kljub vsemu nekatere velike znamke še ne mislijo obupati nad dizelskim pogonskim gorivom. Tako so pri BMW sporočili, da se v bližnji prihodnosti ne nameravajo odpovedati proizvodnji dizelskih avtomobilov. Prav tako si prepovedi ne gre obetati pri nas. Mestna občina Ljubljana namreč ne razmišlja o prepovedi dizelskih vozil, saj obremenjenost okolja v mestu rešuje na drugačne načine.
Padec prodaje
Celotna kampanja, ki se v zadnjih mesecih vodi proti dizelskim motorjem, je občutno vplivala na prodajo. Prejšnje leto je tako v Nemčiji prodaja avtomobilov z dizelskim motorjem padla za 31 odstotkov, v Veliki Britaniji pa za 30 odstotkov. Vendar Dieselgate ni edini razlog za padec prodaje, saj so se v zadnjem času zvišale tudi cene dizelskega goriva.