Trump si je na razstavi na glavo poveznil kavbojski klobuk, izdelan v Teksasu, mahal s palico za bejzbol, izdelano v Louisiani, in se usedel v gasilski avto, izdelan v Wisconsinu. Povedal je, da bo prekinil izkoriščanje Amerike in odpravil primanjkljaj v trgovini z Mehiko s prenovljenim sporazumom o trgovini v Severni Ameriki (Nafta). Na kritike, da njegova podjetja še vedno proizvajajo izdelke v tujini, na primer na Kitajskem, se ameriški predsednik ne ozira. Podobno velja za blagovne znamke njegove hčere Ivanke Trump.
Imperij
Trumpove največje in najbolj dobičkonosne posesti so na Irskem, v Kanadi, Panami, Braziliji in Azerbajdžanu, medtem ko gradnja poteka tudi v drugih državah. V največ primerih gre za prestižne hotele.
Mednarodni nepremičninski mogul
O kakšnem populističnem licemerstvu je govor, pričajo podatki o izvoru Trumpovega premoženja. Donald Trump je bil svetu pred nastopom predsedniškega mandata znan predvsem kot mednarodni nepremičninski mogul, katerega premoženje je bilo ocenjeno na 3,5 milijarde dolarjev. V (omejenem) finančnem poročilu, ki ga je javnosti predočil Trump, je navedenih 144 podjetij v 25 državah in na petih kontinentih, v katerih ima Trump svoje naložbe in lastniški delež. Večinoma gre za menedžerske dogovore glede golf igrišč v Združenih arabskih emiratih, nepremičninske projekte v Indiji in prodajo pijač v Izraelu.
Veliko poslov ostaja skritih
Trumpovi mednarodni posli so pritegnili pozornost ameriške javnosti, še posebej demokratov v času predsedniške kampanje. Zapletlo pa se je tudi na tujem, saj je Trumpov stolp v Istanbulu ob prepovedi potovanj v ZDA za državljane muslimanskih držav postal tarča verbalnih napadov turškega predsednika Recepa Tayyipa Erdogana. Kljub številnim razodetjem iz poročila, ki ga je Trump objavil tekom predsedniške kampanje, so njegove lovke bržkone še bolj razprostrte in nevidne, zavrnil je namreč objavo svojih davčnih napovedi.
»Proizvedeno v Ameriki« ne velja za Trumpove
Ob Trumpovem javnem nastopaštvu in temu primernem moraliziranju soočenje s tovrstnimi podatki še bolj krni osebno in politično integriteto ameriškega predsednika. Pod drobnogledom se je znašla tudi njegova hčerka Ivanka Trump, ki je uspešno trži svojo blagovno znamko. Visoke dobičke ji prinaša proizvodnja v ekonomsko šibkejših državah ter izkoriščanje poceni delovne sile v Bangladešu, Indoneziji in na Kitajskem.
Na razstavi so novinarji od tiskovne predstavnice Bele hiše Helen Ferre želeli izvedeti, ali bodo novi politiki sledil tudi Trumpov klan. Ferrejeva se je (ne)spretno izgovorila: »Na to vam bomo odgovorili.«
V Beli hiši bodo sicer nadaljevali domoljubne prireditve. Najprej bodo 24. julija slavili ameriške heroje, teden dni pozneje pa ameriške sanje. Karneval vulgarnega protislovja se torej nadaljuje.