Svet

Preprečiti prihod Uberja

Luka Tetičkovič
30. 7. 2015, 17.16
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Hrvaški zeleni taksiste pozivajo k uporu proti aplikaciji Uber. Ta s trga dela izpodriva voznike taksijev, hkrati pa državi, v kateri deluje, ne plača davkov.

Reuters

Velik posel proti javnemu interesu, se glasi poziv Mirele Holy, predsednice stranke OraH. »OraH želi javnost opozoriti na več protislovij tega globalnega operaterja taksi storitev. Uber vsakemu vozniku omogoči, da najde stranko, in ji prek aplikacije zaračuna voznino, kjerkoli ima vzpostavljeno svojo mrežo. To se v trenutni situaciji osiromašenja širokih slojev prebivalstva zdi izvrstna ideja, saj državljanom omogoča poceni prevoze, hkrati pa voznikom nudi priložnost dodatnega zaslužka.«

Taksisti izrinjeni, Uber ne plačuje davkov

OraH opozarja, da se to zdi le na prvi pogled, saj da so Uberjeve cene dampinške in kot takšne s trga dela najprej izločijo taksiste, ki cesarju že dajejo to, kar je njegovega, v zameno pa so primerno zaščiteni. »Ko omenjamo nizke cene Uberja, moramo pri tem pomisliti tudi na to, da vanje niso vključeni stroški. V to ceno ni zajet strošek goriva, vzdrževanja vozila, zavarovanja potnikov ali zdravstvenega in pokojninskega zavarovanja voznikov. V ceno ni vključen niti davek na dodano vrednost, saj je sedež podjetja Uber v ameriškem San Franciscu, davki se torej plačajo tam.«

Uber je posel, ne dobrodelna organizacija

OraH nadalje opozarja na zaslužkarstvo Uberja, ki je med stavko voznikov podzemne železnice v Londonu svojo cene dvignil tudi za petkrat. Milijoni prebivalcev Londona tako niso imeli druge izbire, kot da to oderuško maržo tudi plačajo, če so želeli v službo. Povrh se voznik ne more sam odločati o ceni prevoza, saj tega določajo v štabu podjetja Uber.

Vozniki kot sodelavci

Opozarjajo tudi na sodni proces v Združenih državah Amerike, kjer vozniki Uberja tožijo podjetje, naj prispeva k stroškom vzdrževanja vozil. Slednje njihove obtožbe zavrača, češ da niso zaposleni, so le sodelavci.