Minister za promet in komunikacije BiH Slavko Matanović je v ponedeljek poslal pismo hrvaškemu ministru za morje, promet in infrastrukturo Siniši Hajdaš Dončiću, v katerem je pozval, naj Hrvaška čim prej imenuje svoje člane skupne komisije za uveljavitev konvencije ZN. Spomnil je, da je svet ministrov BiH že imenoval svoje člane komisije ter da v Sarajevu vztrajajo pri tem, da brez rešitve spora Hrvaška ne bi smela začeti graditi mostu.
Matanović in Hajdaš Dončić sta se srečala v začetku julija, med drugim pa sta se pogovarjala o načinu uveljavitve konvencije ZN in sporu o meji na morju.
Matanović je potem izjavil, da s Hrvaško sodelujejo pri analizi izvedljivosti projekta s ciljem zadovoljiti tako hrvaško potrebo po infrastrukturnem povezovanju ozemlja kot tudi pravico BiH do nemotenega pristopa do odprtega morja. Ob tem v Sarajevu ocenjujejo, da je treba zagotoviti pogoje za mednarodno plovno pot med Neumom in odprtim morjem, ki bo potekala pod bodočim mostom.
Hrvaška vlada je prejšnji teden potrdila, da bodo v zadnjem letošnjem trimesečju objavili razpis za gradnjo mostu na polotok Pelješac. Hajdaš Dončić je prejšnji teden večkrat dejal, da bodo most začeli graditi spomladi prihodnje leto, a spora z BiH kot morebitne ovire za hrvaške načrte ni omenjal.
Celoten projekt, skupaj s pristopnimi cestami, je vreden 2,8 milijarde kun (368,5 milijona evrov). V Banskih dvorih pričakujejo, da bo do 85 odstotkov stroškov financirala EU.
Ena izmed prejšnjih hrvaških desnosredinskih vlad je nameravala gradnjo dvakrat dražjega mostu na Pelješac začeti leta 2007, že napovedi o gradnji pa so odprle spor o meji med Hrvaško in BiH, ker mora biti most najmanj 500 metrov oddaljen od državne meje.
Sporno ozemlje, ki si ga lastita obe državi, so skrajni zahodni vrh polotoka Klek, ki se nahaja med obalo in Pelješcem ter zapira Neumski zaliv, kot tudi dva otočka pred južno obalo Kleka.