Predsednik uprave pristanišča Vedran Devčić je na današnji novinarski konferenci na Reki povedal, da so v prvih treh krogih uresničili 90 odstotkov od zastavljenega praga uspešnosti dokapitalizacije, in sicer šest milijonov delnic.
Cena posamezne delnice je bila 40 kun (5,30 evra), Devčić pa pričakuje, da bodo v četrtem krogu, ki se bo začel prihodnji torek, prodali vseh 7,5 milijona novih delnic in dobili načrtovanih 300 milijonov kun (39,4 milijona evrov).
Kot je dodal, so največ novih delnic - 57,7 odstotka - kupili pokojninski skladi, medtem ko so tuji vlagatelji kupili 37,1 odstotka novih delnic. Polovica od preostalih prodanih novih delnic je šla v roke fizičnih oseb, 1,6 odstotka je v lasti investicijskih skladov, 1,1 odstotka pa prostovoljnih pokojninskih skladov, je poročala hrvaška tiskovna agencija Hina.
Devčić, ki je izrazil zadovoljstvo z dosedanjim potekom dokapitalizacije, pričakuje krepitev razvoja pristanišča. Imen vlagateljev ni želel razkriti, ampak je kot zelo verjetno ocenil, da nobeden od posameznih novih vlagateljev ne bo imel več kot 25 odstotkov plus eno delnico družbe.
Pričakuje, da bo hrvaška država ostala največji posamezni lastnik pristanišča, a ne bo imela večinskega deleža.
Zelo blizu četrtini lastnine je poljska družba za storitve v rečnem in morskem prometu OP Logistics, ki naj bi uspela pridobiti med 17 in 18 odstotkov novih delnic, je danes poročal Novi list.
Dodaja, da ima poljski investitor več kot 400 plovil in je del OT Logistics Group, ki združuje 24 družb. Obstajajo že 69 let in obvladujejo približno 80 odstotkov notranjega plovnega prevoza na Poljskem.
Odločitev za vlaganja na Hrvaškem naj bi spodbudilo tudi strateško partnerstvo hrvaške in poljske družbe za tovorni železniški promet, HŽ Carga in PKP Carga, je za Novi list ocenil hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Siniša Hajdaš Dončić.
Če bo dokapitalizacija uspešna, bodo zagotovili denar za posodobitev terminala Škrljevo, v katerem načrtujejo več infrastrukturnih posegov z namenom povečanja zmogljivosti terminala na 125.000 kontejnerskih enot TEU na leto. Tej investiciji bodo namenili več kot 50 milijonov evrov.
Reška luka je v prvem trimesečju na letni ravni zabeležila 25,7-odstotno rast prometa. Menijo, da lahko do konca leta dosežejo deset milijonov ton tovornega prometa.