Svet

Slovenski arhitekt med projektanti mostu na Pelješac

STA
16. 7. 2015, 12.38
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Ko bo zgrajen, bo most na dalmatinski polotok Pelješac med petimi največjimi mostovi v Evropi ter eden najlepših na stari celini, je ocenil mariborski arhitekt Marjan Pipenbaher, ki je eden glavnih projektantov velikanskega hrvaškega prometnega objekta. Po njegovih besedah bo življenjska doba bodočega mostu več kot 100 let.

STA

Pipenbaher je eden najbolj priznanih evropskih projektantov mostov in je s svojim sodelavci projektiral več kot 200 mostov v Sloveniji in drugih evropskih državah, danes piše hrvaški časnik Jutarnji list in omenja most na reki Dravi pri Osijeku ter most čez Savo v Beogradu.

Njegovo podjetje že od leta 2012 sodeluje z gradbeno fakulteto v Zagrebu pri izdelavi projekta mostu na Pelješac. Skupaj z znanim hrvaškim projektantom Jurom Radićem sta izdelala načrte za most, ki ga bodo verjetno začeli graditi prihodnje leto. Most bo povezoval celino s polotokom Pelješac na avtocesti med Splitom in Dubrovnikom.

"Med pripravo projekta smo imeli zgolj dva problema, možnost potresov na območju, zaradi česar smo morali načrtovati globoke temelje za stebre, ter ekološke omejitve v Malostonskemu zalivu," je povedal Pipenbaher. Dodal je, da je bilo treba paziti tudi na ekonomičnost celotnega projekta. Hrvaška vlada je večkrat ponovila, da so prvi projekt mostu na Pelješac iz časov vlade premierja Iva Sanaderja zavrgli predvsem zaradi tega, ker je bil predrag.

Pipenbaher je za Jutarnji list kot značilnost mostu izpostavil, da bo trup mostu slonel na vseh stebrih in ne na ležajih. Most bo imel tudi šest kvadratnih pilonov, ki bodo podobni šestim jamborom jadrnice. Višina pilonov, merjeno do morske gladine, bo znašala tudi prek 90 metrov.

Po njegovih besedah bo most v vizualnem smislu enkraten, ker bo "zračen in bo imel določeno lahkotnost". Zato meni, da bo to eden najlepših mostov v Evropi.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Siniša Hajdaš Dončić je v sredo potrdil, da bodo v zadnjem letošnjem trimesečju objavili razpis za gradnjo mostu na polotok Pelješac, gradnja pa naj bi se, kot je povedal za televizijo RTL, začela prihodnjo pomlad.

Vrednost mostu je 1,5 milijarde kun (197,5 milijona evrov), medtem ko je vrednost cest, ki bodo z obeh strani vodile do mostu, vključno s posodobitvijo cest na polotoku Pelješac in obvoznico pri Stonu, dodatne 1,3 milijarde kun (171 milijonov evrov).

Most proti Pelješcu, ki bo zgrajen v bližini kraja Komarna, bo dolg 2,4 kilometra in širok 22,2 metra. Predviden je po en vozni pas v vsako smer, imel pa bo tudi odstavna pasova. Pod najvišjim delom mostu v širini približno 250 metrov bodo lahko plule tudi največje ladje. 

Uporaba mostu, ki naj bi ga odprli leta 2019, naj bi bila brezplačna.