Svet

V Nemčiji se je železniški promet spet ustavil

STA / T.C.
22. 4. 2015, 11.08
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Nemški strojevodje so danes v skladu z napovedmi stavko razširili še na potniški promet. Stavka v potniškem prometu se je začela ob 2. uri zjutraj, trajala pa bo do četrtka ob 21. uri. Akcija članov sindikata GDL bo prizadela milijone potnikov, zaradi nje pa so zjutraj nastali številni zastoji tudi na cestah.

Arhiv Svet24

Arhiv Svet24
Tudi tu in tam kakšna stavka ne povzroči prehude škode.

V nemški železnicah Deutsche Bahn računajo, da bo v regionalnem in mestnem železniškem prometu vozilo od 15 do 60 odstotkov sicer načrtovanih vlakov, v medkrajevnem prometu pa okoli tretjina. Družba je sicer objavila tudi prilagojene vozne rede.

V tovornem prometu se je stavka začela že v torek popoldne, trajala pa bo do petka zjutraj. Upoštevajoč opozorilne stavke je to že sedma od septembra lani.

Stroške stavke za nemško gospodarstvo bo po navedbah nemške gospodarske in trgovinske zbornice DIHK treba meriti v trimestnih številkah. "Če stavka traja več dni, stroški za podjetje zlahka presežejo 100 milijonov evrov dnevno," je za časnik Bild pojasnil glavni ekonomist zbornice Alexander Schumann.

Arhiv Svet24

V GDL za strojevodje zahtevajo petodstotno zvišanje plače, eno uro krajši delovni teden in omejitev možnih nadur. Ena od bolj spornih točk je tudi položaj 3100 strojevodij t. i. ranžirnih lokomotiv, za katere sindikat zahteva izenačitev s približno 20.000 strojevodji v potniškem in tovornem prometu.

Prvi mož sindikata GDL Claus Weselsky je vodstvo železnic obtožil zavlačevanja. "Gre za zapletena kolektivna pogajanja, a strategija zavlačevanja vodstva železnic je očitna," je dejal danes v pogovoru za državno televizijsko mrežo ARD.

Na drugi strani je kadrovski direktor železnic Ulrich Weber stavko ostro obsodil. Zavrnil je navedbe sindikata, da podjetje ne želi doseči dejanskega dogovora. "Obstaja papir z izidi pogajanj, vmesnim dogovorom, doseženim v petek, z našim podpisom," je poudaril. Ponovil je stališče železnic, da je stavka pretirana in škodljiva.

Stavka na železnicah je sicer poskrbela tudi za jutranjo gnečo na številnih nemških cestah in avtocestah. V zvezni deželi Baden-Württemberg je na avtocestah prišlo do kilometrskih zastojev, največji so nastajali okoli Stuttgarta. Ponekod so se nabrale do 20 kilometrov dolge kolone.

Arhiv Svet24