Svet

V EU 10 milijonov otrok manj kot pred 20 leti

STA/G.G.
16. 4. 2015, 15.46
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Število otrok, mlajših od 15 let, je bilo lani v EU glede na leto 1994 manjše za 10 milijonov, izhaja iz publikacije Biti mlad v Evropi danes, ki jo je objavil Eurostat. Delež otrok je leta 2014 v povprečju znašal 15,6 odstotka prebivalstva, v Sloveniji 14,6 odstotka. Gre za eno številnih ugotovitev o življenju mladih, ki jih prinaša publikacija.

Thinkstock

Delež otrok je bil na ravni EU leta 1994 18,6-odstoten. V Sloveniji je bil takrat še nad povprečjem in je znašal 19,1 odstotka. V letih odtlej pa se je število otrok zmanjšalo v vseh državah članicah razen na Danskem. Za največ - osem ali več odstotnih točk - je delež otrok padel na Cipru, Poljskem, Slovaškem in Malti.

Daleč največji delež otrok je bil lani zabeležen na Irskem, 22 odstotkov, sledijo pa ji Francija, Velika Britanija, Danska, Švedska in Belgija. Najmanj otrok so imeli v Nemčiji, kjer jih je bilo nekaj več kot 13 odstotkov. Manj kot 14-odstotni delež so otroci predstavljali še v Bolgariji in Italiji.

Do leta 2050 naj bi se delež otrok v EU zmanjšal na 15 odstotkov. Povečal se bo v devetih državah, tudi v Sloveniji, in sicer na 14,8 odstotka. Po drugi strani se Slovaški, Portugalski, Irski in Španiji obeta največji upad števila otrok doslej, so sporočili iz Bruslja.

Eurostat med drugim ugotavlja tudi, da se mladi v EU glede na podatke iz leta 2013 od staršev v povprečju odselijo pri 26,1 leta starosti. Vendar pa so med državami članicami velike razlike - na Švedskem se mladi odselijo pri 19,6, na Hrvaškem pa pri 31,9 leta.

V Sloveniji mladi v povprečju zapustijo starše pri 28,8 leta, vendar ženske prej kot moški. Slednje sicer velja za vse države članice.

Iz niza podatkov, ki jih prinaša nova publikacija Eurostata, v Bruslju izpostavljajo še velik delež mladih v EU, ki uporabljajo internet in spletna družbena omrežja.

Lani je tako skoraj 90 odstotkov mladih, starih med 16 in 29 let, dnevno uporabljalo internet. Ta delež je glede na celotno prebivalstvo znašal 65 odstotkov. Poleg tega jih je 82 odstotkov uporabljalo spletna družbena omrežja, medtem ko ta delež v celotnem prebivalstvu znaša 46 odstotkov.