K velikemu številu žrtev je prispeval tudi neustrezen začetni odziv obalne straže, je v poročilu poudaril urad južnokorejskega vrhovnega državnega tožilca.
Poročilo potrjuje obtožbe in dokaze, ki so jih predstavili na sojenju kapitanu ladje in članom posadke, da je bil trajekt Sewol preveč natovorjen in zato ne dovolj uravnotežen.
Preiskovalci so tudi ugotovili, da je predelava trajekta leta 2012, s katero so povečali njegovo kapaciteto, poslabšala stabilnost trajekta do te mere, da je "izgubil sposobnost, da bi ohranil ravnotežje".
V času nesreče je 6825-tonski trajekt Sewol prevažal 3606 ton tovora in avtomobilov, kar je trikrat več od priporočene teže tovora.
Nato je slabo izurjena posadka naredila bolj oster ovinek od priporočenega, ko je trajekt plul po močnem toku.
"Zaradi nesposobnosti krmarja se je trajekt nagnil, pri tem je tovor zdrsnil na eno stran in trajekt je potonil," so zapisali tožilci v ugotovitvah ter poudarili, da kapitana takrat ni bilo v kontrolni sobi in da je vodenje ladje prepustil krmarju. "Njegova malomarnost je delno odgovorna za nesrečo," so dodali.
Kapitan trajekta Lee Joon Seok in trije višji člani posadke so obtoženi uboja iz malomarnosti, za kar jih lahko obsodijo na smrtno kazen. Enajst drugih članov posadke je obtoženih za manjše kršitve pomorske zakonodaje.
Posadka je obtožena, da so zapustili trajekt, medtem ko je bilo na njem še vedno ujetih več sto potnikov in da so jim naročali, naj ostanejo na svojih mestih, ko se je trajekt nagnil.
Kapitan Lee bo na sojenju prvič pričal v torek. Vztraja sicer, da so pravi krivci za nesrečo lastniki trajekta, saj je bila njihova odločitev, da so praviloma prevažali preveč tovora.
Na trajektu Sewol, ki je potonil 16. aprila blizu otoka Jeju, je bilo v času nesreče 476 potnikov in članov posadke, med njimi 325 dijakov, ki so bili na šolskem izletu. Uradno je umrlo 294 ljudi, večinoma dijakov, še vedno pogrešajo deset ljudi.