V "zelo vroči razpravi" o delu in počitku pilotov se je pojavilo "veliko mitov, zavajajočih in netočnih informacij", zato je čas, da se preusmerimo nazaj k dejstvom, je poudarila tiskovna predstavnica komisarja za promet Siima Kallasa, Helen Kearns.
"Z varnostjo potnikov se ne bi smelo igrati kot s politično nogometno žogo. A bojim se, da prav to počnejo nekateri med tistimi, ki trdijo, da govorijo v imenu evropskih pilotov," je tiskovna predstavnica pojasnila Kallasovo stališče.
Ti, ki se predstavljajo kot zastopniki velikega dela evropskih pilotov, s popolnoma netočnimi informacijami, ki so jih razširili v javnosti, tudi močno lobirajo v Evropskem parlamentu, je še opozorila Kearnsova.
Evropski poslanci so razdeljeni. Na tej točki je o tem, kako se bo razpletla zgodba v Strasbourgu, mogoče le ugibati. Odbor za promet je sicer predlog komisije konec septembra zavrnil, a to ne pomeni nujno, da ga čaka enaka usoda na plenarnem zasedanju.
Zeleni in evropska levica bodo glasovali proti, evropski socialisti so razdeljeni. V največji politični skupini, desnosredinski Evropski ljudski stranki, in evropski liberalci, bodo po pričakovanjih v glavnem glasovali za predloge novih pravil.
V komisiji sicer priznavajo, da so nekateri piloti resno zaskrbljeni, da se bodo njihovi pogoji dela poslabšali, a poudarjajo, da bodo vse obstoječe kolektivne pogodbe, še posebej za pilote v velikih letalskih družbah, ostale veljavne in nespremenjene.
Obenem je Kallasova tiskovna predstavnica ostro zavrnila "nagnusno netočne" informacije, ki so se v minulih tednih razširile v javnosti. Še posebej je izpostavila tri "mite" o tem, kako bodo nova pravila poslabšala delovne pogoje za pilote.
"Popolnoma netočno" je, da bodo lahko piloti budni in na delu do 22 ur - po novih pravilih bo to "matematično nemogoče", je zatrdila. Po realističnem scenariju pilot, upoštevajoč nova pravila, ne bo buden in na delovnem mestu več kot 18 ur, je dodala.
Čas nočnega dela bo omejen na 11 ur, ne na "mitoloških" 12, kar je pomemben premik, saj je veljavna omejitev 11 ur in 45 minut, je zavrnila drugi "mit". Nobena članica nima tako stroge omejitve, najbolj stroga je Velika Britanija z 11 urami in 15 minutami.
Nekateri piloti sicer želijo, da bilo nočno delo omejeno na deset ur, in predlogom, ki temeljijo na nasvetih Evropske agencije za varnost v letalstvu, očitajo, da niso v stiku z realnostjo.
Tretji "mit" pa je, da na dolgih letih letalske družbe ne bodo več smele imeti na letalu treh, ampak le dva pilota. Nova pravila namreč določajo, da bosta morala biti na dolgih letih na letalu "najmanj" dva pilota, so pojasnili v komisiji.
Evropski poslanci bodo o tem razpravljali v torek, glasovali pa v sredo. Če bodo predlog zavrnili, bodo še naprej veljala sedanja pravila. V tem primeru bodo verjetno pozvali k novemu predlogu, ki pa ga ni pričakovati v tem mandatu komisije.
Evropski parlament lahko v skladu s postopkom odločanja, ki velja v tem primeru, predloge komisije sprejme ali zavrne, ne more pa jih spremeniti. Za sprejetje odločitve je potrebna absolutna večina.
Miti o novih pilotskih pravilih
V EU že nekaj tednov vrši zaradi novih pravil za pilote. Predlagateljica Evropska komisija je pred sredinim glasovanjem v Evropskem parlamentu zagnala kampanjo v bran svojim pravilom in odločno zavrnila "mite", ki jih širijo nekateri predstavniki pilotov. "Varnost potnikov ni politična nogometna žoga," opozarjajo v Bruslju.