Svet

Pilot pred nesrečo ni videl pristajalne steze

STA / S.R.
10. 7. 2013, 12.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Piloti boeinga 777 južnokorejskega prevoznika Asiana Airlines, ki je v soboto na letališču v San Franciscu padel na pristajalno stezo in zagorel, nekaj sekund pred ponesrečenim pristankom niso mogli videti pristajalne steze.

Reuters
Pilot ni mogel videti pristajalne steze.

Letalo je bilo namreč toliko stran od predvidenega položaja, da steze ni bilo mogoče videti, so v torek sporočili ameriški preiskovalci. Pozornost preiskovalcev je sicer osredotočena predvsem na možnost, da je bila za sobotno nesrečo kriva človeška napaka, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

gen-i, elektrika, električna-energija, sončna-elektrarna

Njena.si

Maksimalna energetska neodvisnost s paketom Pametna samooskrba

Znano je, da je bil pilot, ki je upravljal z letalom, izkušen, a za pilotiranje boeinga 777 se je šele usposabljal in je bil z 29 urami letenja na približno polovici urjenja. Preiskovalci so sedaj še sporočili, da je bil izkušenejši pilot, ki ima za sabo 3000 ur letenja z boeingom 777 ter je bil zraven v kabini in je uril kolega, na sobotnem letu prvič v vlogi inštruktorja.

Doslej so sicer zaslišali tri od štirih pilotov, ki so bili na ponesrečenem letalu, je v torek povedala vodja ameriškega Nacionalnega odbora za varnost v prometu (NTSB) Deborah Hersman. Zasliševanje pilotov iz Južne Koreje poteka počasi zaradi prevodov.

Preiskovalci so že v nedeljo sporočili, da je bila hitrost letala med pristajanjem veliko nižja od predpisanega minimuma 253 kilometrov na uro. Nekaj sekund pred padcem je poseben sistem pilote na to opozoril, le sekundo in pol pred nesrečo je eden od pilotov zaprosil za opustitev pristanka, a je bilo prepozno. Rep letala je zadel ob protipoplavni zid na začetku pristajalne steze in letalo je treščilo na tla.

Kot je v torek pojasnila Hersmanova, so ugotovili, da pilot - glede na to, kje je sedel, in ob dejstvu, da je bil nos letala takrat obrnjen navzgor, saj je pilot pospeševal in skušal dvigniti letalo - v sekundah pred nesrečo preprosto ni mogel videti pristajalne steze.

Opisala je tudi, kaj se je v sekundah pred nesrečo dogajalo v pilotski kabini, v kateri so bili takrat trije piloti. Pilot inštruktor je nadzornemu stolpu sporočil, da je na višini 152 metrov ugotovil, da so prenizko. Skušal je pospešiti, a je videl, da je to že storil pilot, ki se je uril, in je dejansko pilotiral. Takoj zatem je rep letala že udaril v zaščitni zid.

Nesreča je sicer terjala dve življenji, okoli 180 ljudi je bilo ranjenih, od tega jih je pet še vedno v kritičnem stanju. A glede na to, da je bilo letalo pri padcu in nato v požaru skorajda povsem uničeno, je po ocenah strokovnjakov velika sreča, da ni število žrtev še precej višje, še piše AFP.

Zanimivosti

Rakek_emb_skupina03
Zanimivosti

Prihodnost farmacevtske embalaže: Inovativni pristopi DS Smith Slovenija na sejmu Pharmapack 2025

Črna kumina (3)
Črna kumina

Eno najbolj zdravih živil, ki odlično vpliva na imunski sistem

krema za roke, nega rok
Nega rok

Naravni nasveti za nego izsušenih rok

ogljikovi hidrati
Prehrana po urah

Ogljikove hidrate uživajte samo do pol treh popoldne

tek na smuceh
Tek na smučeh

Priljubljena zimska aktivnost, ki požene kri po žilah

konopljika
Navadna konopljika

Vpliva na delovanje hipofize in posledično hormonov v telesu