Svet

Pilot pred nesrečo ni videl pristajalne steze

STA / S.R.
10. 7. 2013, 12.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Piloti boeinga 777 južnokorejskega prevoznika Asiana Airlines, ki je v soboto na letališču v San Franciscu padel na pristajalno stezo in zagorel, nekaj sekund pred ponesrečenim pristankom niso mogli videti pristajalne steze.

Reuters
Pilot ni mogel videti pristajalne steze.

Letalo je bilo namreč toliko stran od predvidenega položaja, da steze ni bilo mogoče videti, so v torek sporočili ameriški preiskovalci. Pozornost preiskovalcev je sicer osredotočena predvsem na možnost, da je bila za sobotno nesrečo kriva človeška napaka, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Znano je, da je bil pilot, ki je upravljal z letalom, izkušen, a za pilotiranje boeinga 777 se je šele usposabljal in je bil z 29 urami letenja na približno polovici urjenja. Preiskovalci so sedaj še sporočili, da je bil izkušenejši pilot, ki ima za sabo 3000 ur letenja z boeingom 777 ter je bil zraven v kabini in je uril kolega, na sobotnem letu prvič v vlogi inštruktorja.

Doslej so sicer zaslišali tri od štirih pilotov, ki so bili na ponesrečenem letalu, je v torek povedala vodja ameriškega Nacionalnega odbora za varnost v prometu (NTSB) Deborah Hersman. Zasliševanje pilotov iz Južne Koreje poteka počasi zaradi prevodov.

Preiskovalci so že v nedeljo sporočili, da je bila hitrost letala med pristajanjem veliko nižja od predpisanega minimuma 253 kilometrov na uro. Nekaj sekund pred padcem je poseben sistem pilote na to opozoril, le sekundo in pol pred nesrečo je eden od pilotov zaprosil za opustitev pristanka, a je bilo prepozno. Rep letala je zadel ob protipoplavni zid na začetku pristajalne steze in letalo je treščilo na tla.

Kot je v torek pojasnila Hersmanova, so ugotovili, da pilot - glede na to, kje je sedel, in ob dejstvu, da je bil nos letala takrat obrnjen navzgor, saj je pilot pospeševal in skušal dvigniti letalo - v sekundah pred nesrečo preprosto ni mogel videti pristajalne steze.

Opisala je tudi, kaj se je v sekundah pred nesrečo dogajalo v pilotski kabini, v kateri so bili takrat trije piloti. Pilot inštruktor je nadzornemu stolpu sporočil, da je na višini 152 metrov ugotovil, da so prenizko. Skušal je pospešiti, a je videl, da je to že storil pilot, ki se je uril, in je dejansko pilotiral. Takoj zatem je rep letala že udaril v zaščitni zid.

Nesreča je sicer terjala dve življenji, okoli 180 ljudi je bilo ranjenih, od tega jih je pet še vedno v kritičnem stanju. A glede na to, da je bilo letalo pri padcu in nato v požaru skorajda povsem uničeno, je po ocenah strokovnjakov velika sreča, da ni število žrtev še precej višje, še piše AFP.

Zanimivosti

jastreb, mreža
V mreži

(Foto) Lačni jastreb se je zataknil tik pred kokošnjakom

božična zvezda na oknu
Sobne rastline

Božično zvezdo zalivajte z vodo sobne temperature

cukrov podcast
Svetovne teme

Cukrov podcast z Borutom Pahorjem o podnebni krizi

noc2
Navdihujoča naveza

Boštjan in Anton Noč – sin in oče, ki sta rojena za čebele

rojstvo, otrok, dojenček
Severna Makedonija

Rodila je pri 61-letih, sinček Petar je zdrav

Rovaniemi
Rovaniemi

V Božičkovi vasi daleč na severu ostali brez snega