V skladu z odločitvijo Evropske unije morajo izdelovalci avtomobilov od 1. januarja za polnjenje klime uporabljati okolju prijaznejši hladilni plin R1234yf, ki v primerjavi s starejšimi alternativami manj onesnažuje okolje.
Podjetja v skupini Daimler, katere del je tudi Mercedes, še vedno uporabljajo starejši hladilni plin R134a in trdijo, da so študije pokazale, da pri uporabi novega plina obstaja večje tveganje za požar, zaradi česar v primeru trka obstaja večja nevarnost eksplozije.
"Samo nova vozila morajo ustrezati temu novemu kriteriju," je dejal tiskovni predstavnik Mercedesa. Ob tem je dodal, da bodo kupcem, ki so se zaradi izbire modela znašli v škripcih, ponudili druge modele avtomobilov.
Nemške oblasti so avtomobilskemu velikanu izdale posebno dovoljenje, ki mu omogoča, da še vedno uporablja plin R134a. V Daimlerju vztrajajo, da bodo vztrajali pri starem produktu, a upajo, da bo v prihodnjih nekaj letih na trg prišel nov plin, ki bo varnejši. Po trditvah Daimlerja nadaljevanju uporabe starega plina razen Francije ni nasprotovala nobena druga država.
Pretekli mesec je Evropska komisija zaradi kršenja pravil že napovedala sankcije proti nemškim proizvajalcem. Nemške oblasti je uradno obvestila o ugovoru zaradi uporabe, nemškim proizvajalcem avtomobilov pa dala do septembra čas, da se prilagodijo novim pravilom, še poroča AFP.
Francozi prepovedali prodajo Mercedesov
V Franciji so prepovedali prodajo najnovejših modelov znamke Mercedes, ker po poročanju francoske tiskovne agencije AFP v klimatskih sistemih uporabljajo hladilno tekočino, ki po oceni Evropske unije pretirano onesnažuje okolje.