Vračanje blaga

Pri spletnih nakupih padali rekordi, zdaj pošiljke množično romajo nazaj v roke trgovcev

S.R.
23. 1. 2025, 06.00
Deli članek:

Kar zadeva praznične nakupe prek spleta, je lanska decembrska nakupovalna mrzlica po svetu podrla vse rekorde.

Sašo Švigelj
Tudi na Pošti Slovenije so potrdili, da v tem obdobju v primerjavi s preostalimi meseci beležijo porast števila vrnjenih paketov.

Glede na nedavno objavljeno poročilo ameriškega podjetja Salesforce, velikana na področju programske opreme, so potrošniki v decembru 2024 na globalni ravni za spletne nakupe zapravili kar 1,2 bilijona ameriških dolarjev (1,15 bilijona evrov).
Konca nakupovalnega vrveža pa z vidika količine dela ne občutijo pošte in kurirske službe, saj temu obdobju običajno sledi obdobje, ko potrošniki paketne pošiljke zaradi tega ali onega razloga množično vračajo. V tem obdobju tako imenovanega »prazničnega mačka« paketne pošiljke potujejo v obratni smeri. Glede na poročilo je v tednih po praznikih v obratno smer romalo za kar 122 milijard dolarjev (117 milijard evrov) robe, za kar 28 odstotkov več kot leto pred tem. Trgovine oziroma prodajalci namreč največjo količino vrnjenih izdelkov običajno beležijo januarja in februarja, ko potrošniki radi ponovno ocenijo stanje svojih financ, ali pa posamezen nakup, opravljen v mrzlici, preprosto obžalujejo ter obenem lovijo roke za reklamacijo.

Da se količina paketnih pošiljk v decembru zlasti ob »značilnem porastu spletnih nakupov zaradi številnih tematskih in sezonskih razprodaj ter božično-novoletnih praznikov« na splošno občutno poveča ter da nič drugače ni v Sloveniji, so nam potrdili tudi na Pošti Slovenije. V tem obdobju je v primerjavi s preostalimi meseci posledično več tudi vrnjenih paketov, saj vedno obstaja določen delež izdelkov, ki jih kupci iz različnih razlogov vrnejo.

Nabavijo v različnih velikostih in barvah, nato odvečno vrnejo

Ob tem se je v zadnjih letih, ko vse več ljudi proizvode kupuje po spletu, razpasla še ena »modna muha,« in sicer kupovanje več kosov enakega izdelka, ki pa ga potrošniki kupijo v različnih velikostih in barvah, pri čemer so vnaprej odločeni, da bodo nato odvečne kose, ki jim niso tako po godu, vrnili prodajalcu in si povrnili del zapitka. Vse to trgovcem na drobno predstavlja dodatno logistično breme, kurirske službe pa si seveda manejo roke. »Praznična vračila so letos dosegla nove višave, zlasti na področju kozmetičnih izdelkov in izdelkov za osebno nego,« je pred dnevi poudarila Hannah Bravo, izvršna direktorica podjetja Loop Returns, ki trgovcem nudi programske rešitve za lažje upravljanje z vrnjenimi pošiljkami.

Bravo je sicer pojasnila še, da se trgovci na naval spletnih nakupov in s tem povezanih vračil že odzivajo z lastnimi ukrepi za znižanje stroškov. Ti med drugim vključujejo daljše roke za možnost vračil, zaračunavanje raznih pristojbin za vračila, pa celo možnosti, da potrošniki nekatere manj vredne izdelke, s katerimi niso zadovoljni, raje kar obdržijo, trgovec pa jim kupnino vseeno povrne. Spletnim trgovcem namreč upravljanje z vrnjenimi pošiljkami vzame precej več časa kot sama odprema izdelka, saj je treba vsak vrnjen izdelek razpakirati, ga temeljito preveriti ter ponovno evidentirati in uvrstiti na trgovske police.

Da bi bil proces vračanja blaga čim bolj preprost tako za kupce kot prodajalce, je na voljo že nekaj rešitev. Eno teh, ki se imenuje »Easy Return Solution,« torej rešitev za enostavno in hitro vračanje pošiljk, uporabljajo tudi na Pošti Slovenije. Kot so pojasnili, gre za »enostaven postopek vračila, pri katerem lahko spletne trgovine spremnice za vračilo priložijo že v paket ob pošiljanju blaga kupcu ali pa jih spletnim kupcem pošljejo na e-naslov kasneje, npr. ko ta sporoči, da želi kupljeno blago vrniti.«