Kot je povedal Sergej Petkovšek, ki se ukvarja s prodajo motociklov, smo v Sloveniji v 2024 dosegli rekordno prodajo in registracijo, kar so, kot sam pravi, napovedovali že v začetku leta 2024. »Počasi se umirja povpraševanje po 125-kubičnih modelih, kar je bilo pričakovati po začetnem navalu ob sprejetju tako imenovane Kode125, ki omogoča hiter in ugoden dostop do izpita za motocikle s 125-kubičnimi pogonskimi sklopi. Na drugi strani pa smo že nekaj let priča rasti povpraševanja po modelih nad 125 kubiki. Verjamemo, da bo tako tudi v sezoni 2025,« je povedal Petkovšek.
Na prvem mestu pri nas Honda
V njihovem podjetju veliko stavijo na znamko Honda, ki je, po prodajnih številkah sodeč, pa je Honda v Sloveniji vodilna drugo leto zapored saj je lani zasedal dobrih 22 odstotkov trga, pred Yamaho (18,3 odstotka) in Piaggom (9,51 odstotka). Znamka KTM, okoli katere se trenutno bije največja bitka za preživetje, pa je pri nas zasedla šesto mesto s 3,73-odstotnim tržnim deležem in 206 prodanimi motocikli.
Sicer so lani pri nas prodali daleč največ motociklov razreda med 50 in 125 kubičnimi centimetri (2248 prodanih), medtem ko je na drugem mestu bil razred od 250 do 500 kubikov (868 motociklov) in na tretjem motocikli nad 1000 kubičnih centimetrov s 710 prodanimi.
KTM pred bankrotom, a z rekordno prodajo v Avstriji
Ni želel pa komentirati dogajanj z znamko KTM, ki je tako ali tako konkurenca njihovim znamkam Honda in Ducati, ta kot vsaka druga moto znamka.
Vseeno pa je KTM pripravil veliko presenečenje s slabim poslovanjem inj posledičnim bankrotom. A mogoče je ravno zato prodaja tudi v Avstriji lanskega decembra dosegla rekordne številke.
Po poročanju avstrijskih medijev sicer skušajo zdaj v KTM rešiti čim več delovnih mest in poplačati dve milijardi dolgov ter tako nekako rešiti osnovo, da bi v prihodnje vseeno v neki drugačni obliki le ponovno obudili to tradicionalno znamko. A prodaja njihovih motociklov je bila decembra v Avstriji nenavadno visoka. A kako je to mogoče?
Standard Euro 5+ v Avstriji pospešil prodajo in registracije
Čeprav proizvodnja trenutno stoji, izdelava je tekla le do 13. decembra, ko so ustavili proizvodnjo, imajo v skladišču še vedno okoli 130.000 motociklov, pred tem pa so s svojo ponudbo povzročili pravi prodajni uspeh. V 2024 so namreč prodali 8000 motociklov, naslednja znamka v Avstriji je bila Gas Gas s skoraj 3000 prodanimi. Skupaj so samo decembra v Avstriji prodali 10.100 motociklov, še novembra jih je bilo le 1780.
Glavni vzrok je dejstvo, da je s 1. januarjem začel pri njih veljati zakon o prepovedi prodaje motociklov z izpušnim standardom, slabšim od Euro 5+. Za motocikle, kupljene pred koncem leta 2024, pa ta uredba ne velja, tudi če je šlo le za tako imenovano kratkotrajno registracijo in pri novi registraciji standard Euro 5+ ne velja.