Resničnostni šov

Ministrstvo za obrambo (Mors) bo snemalo vojaški resničnosti šov

M.G./STA
18. 10. 2023, 20.18
Posodobljeno: 18. 10. 2023, 20.25
Deli članek:

Vojaškega kadra primanjkuje, zanimanja ni veliko, zato bodo poklic vojaka skušali promovirati na drugačen način.

Slovenska vojska
Slovenska vojska želi s pomočjo resničnostnega šova Vojak v akciji pritegniti mlade k pristopu v Slovensko vojsko. (slika je simbolična)

Obrambno ministrstvo v prihodnjih letih pričakuje večji odliv kadra zaradi upokojevanja, zato bo promocija vojaškega poklica med mladimi po njihovi oceni bistvena za zagotavljanje dovolj pripadnikov Slovenske vojske (SV).

Na Morsu so potrdili, da nameravajo poklic promovirati z resničnostnim šovom, za katerega bi namenili skoraj dva milijona evrov.

Resničnostni šov bo namenjen mladim oziroma tistemu delu državljanov, ki se bodo v prihodnje želeli zaposliti v Slovenski vojski, se pridružiti pogodbeni rezervni sestavi SV ali se odločili za prostovoljno služenje vojaškega roka, so našteli na ministrstvu.

Mors bo sredstva za pridobivanja kadra zagotavljal kljub zmanjšanju proračunskih sredstev za 207 milijonov evrov v finančnih načrtih za leto 2024 in 2025. Pridobivanje kadra namreč ohranjajo med prednostnima projektoma modernizacije in razvoja SV.

Vojak v akciji

Resničnostna dokumentarna serija se bo imenovala Vojak v akciji in bo obsegala deset epizod, predvajana pa naj bi bila prihodnjo jesen. "Na koncu zmaga najbolj pripravljen, usposobljen, iznajdljiv, trden in discipliniran vojak," piše v razpisni dokumentaciji za javno naročilo serije. Obrambni minister Marjan Šarec ob tem upa, da bo serija imela enak učinek kot kuharske oddaje. "Gostinstvo je bilo najprej deficitarni poklic, kuharske oddaje pa so vpis na gostinstvo povečale," je pojasnil.

Tekmovalci v seriji se bodo morali naučiti vojaški predpisov, hišnega reda, postrojil, osnovnih postopkov, vojaške hierarhije in temeljnih odnosov v vojaški organizaciji, piše v razpisni dokumentaciji serije. Čakajo jih tudi številne naloge v okviru taktičnih situacij, ko je postavljanje vojaškega tabora, reševanje ranjenca, premagovanje ovir in situacijsko streljanje.

Obrambno ministrstvo je na javnem naročilu za serijo dobilo dve ponudbi. Družba Akademija Ris, svetovanje je oddala ponudbo v višini 1.949.403 evrov z DDV, Sme kreativna produkcija in Multimedijske storitve Jan Kok pa ponudbo v višini 777.140 evrov z DDV.

Ministrstvo je cenejšo ponudbo izločilo kot nedopustno, ker s partnerjem nista oddala zahtevanega finančnega zavarovanja za  resnost ponudbe, zahtevanih referenčnih potrdil pa tudi dokazila, da se bo serija predvajala na televizijskih programih z nacionalnim dosegom ne.

Na ministrstvu so pojasnili, da bodo javnost o podrobnejših podatkih v zvezi z javnim naročilom, seznanili po pravnomočnosti odločitve 27. oktobra.

"Ob vlaganju v modernizacijo Slovenske vojske in nabavo sodobne sofisticirane vojaške opreme potrebujemo tudi nov mlajši kader, ki bo to opremo v prihodnosti upravljal in hkrati zagotavljal ustrezno pripravljenost Slovenske vojske tako za delovanje v miru kot tudi pri obrambi domovine," so še dodali na ministrstvu v izjavi za javnost.