Nekaj manj kot sto tisočakov je vrednost nakupa 52 svetilk za javno razsvetljavo, ki so jih ali jih še bodo postavili na območju Ptuja v letošnjem letu. Skupna vrednost naložbe je 96 tisoč evrov. Gre za Sovretovo pot, Mestni Vrh, Ulico Vide Alič, Kicar in Orešje. Potrebe so velike, finance omejene. Še najbolje je po novem osvetljena Sovretova pot, kjer je od tega leta naprej postavljenih 26 novih svetilk, torej polovica vseh, ki so bile urejene na novo.
Postavili pa jih bodo še v sklopu urejanja obeh cest, ki sta v letošnjem načrtu. Opravili bodo razširitev ceste Na postajo v dolžini 660 metrov, na tem odseku bo tudi 12 svetilk javne razsvetljave. Vrednost vseh gradbenih del z davkom pa je 188.300 evrov.
Največja letošnja investicija v izboljšanje cestne infrastrukture se izvaja na področju četrtne skupnosti Ljudski vrt, in sicer obnova dela Volkmerjeve ceste od križišča z Ulico 5. prekomorske mimo Ulice kneza Koclja do table Mestni Vrh. Gre za odsek v dolžini 880 metrov, na katerem bo postavljenih 17 svetilk javne razsvetljave. Vrednost vseh gradbenih del je dober milijon evrov.
Drugih investicij za letos ne načrtujejo, čeprav je bilo za prenovo predvidenih še kar nekaj manjših cestnih odsekov. V lanskem (volilnem) letu je bilo neprimerno več gradbenih del v celotnem Spodnjem Podravju. Na Ptuju so urejali Slovenskogoriško cesto, pa Ulico 25. maja, Rogozniško ...
Na ureditev ali izgradnjo čaka še ogromno cest na Ptuju, med prioritetami je urejanje nove cestne povezave do Rabelčje vasi, pa ureditev dotrajane in luknjaste Dravske ter ceste Ob Dravi.
Kot kaže, pa se kakšnih korenitih prenov ali novogradenj cest na območju MO Ptuj še lep čas ni (in ne bo) nadejati.
Brez denarja za ceste tudi v prihodnje
Kot je razvidno iz predloga proračuna za leto 2024, ki bo sicer šele v javni obravnavi, je za področje investicij in vzdrževanja cestne infrastrukture v prihodnjem letu v planu le borih 900 tisoč evrov, kar je dobrih štirikrat manj kot leta 2022 in petkrat manj kot letos. To pomeni, da cestnih rekonstrukcij ali novogradenj ni pričakovati.
Podobno sliko kaže tudi Načrt razvojnih programov (NRP) kot sestavni del predloga proračuna 2024, ki med drugim prikazuje cestne naložbe do leta 2027. Iz tega dokumenta je razbrati, da bi se morda leta 2025 lahko začelo urejati križišče pred stavbo UE, vendar pod pogojem, da za to naložbo pridobijo 500.000 evrov evropskega denarja, 45.000 evrov bi dodala občina, 63.000 pa država.