Za prestavitev tirov je potrebna popolna zapora, ki velja od sobote zjutraj do torka zvečer. V tem času bo potniški promet in del tovora na cestah. Slovenske železnice bodo za potnike zagotovile nadomestni avtobusni prevoz.
Na gradbišču drugega tira, največje slovenske naložbe v infrastrukturo v preteklih desetletjih, je zopet pestro. Še do nedavnega smo se čudili nad gradnjo orjaškega železniškega viadukta nad Osapsko dolino, zdaj pa je prišla na vrsto še deviacija obstoječe železniške proge pri Divači, kjer jo preseka trasa drugega tira. Zato bodo »staro« progo prestavili na novo traso.
»Gre za približno 900 metrov nove proge, ki se trenutno dela, postavljajo se tiri, vgraditi se morajo nove kretnice, postavlja se električno vozno omrežje in signalno varnostne ter telekomunikacijske naprave,« pojasnjuje Tjaša Potisk iz projektnega podjetja za razvoj drugega tira 2TDK. »Po končani deviaciji in po preusmeritvi prometa na novi del proge bo del stare proge odstranjen, s čimer se bo sprostil prostor za gradnjo drugega tira iz Divače proti predoru Lokev (T1),« še dodajajo. Tako divaška deviacija kot železničarska preteklost kraja bosta poudarki razstave v novi informacijski točki, ki jo ob divaškem vodohranu, pripravljata družba 2TDK in Občina Divača.
Zaporo bodo izkoristili za sanacijo in vzdrževalna dela
Prestavitve obstoječih tirov ne bi bilo možno opraviti brez popolne zapore potniškega in tovornega prometa, zatrjujejo v 2TDK. Zaradi tega se bosta tako potniški kot tovorni promet ta vikend preselila na ceste, del tovora bo obmiroval v koprskem pristanišču. Popolna zapora prometa je nujna, poudarjajo pristojni v družbi, kajti gradbena dela ob nenehni vožnji vlakov niso mogoča. V Slovenskih železnicah so že napovedali, da bodo zaporo izkoristili za vzdrževalna dela in sanacijo nasipa med postajama Divača in Rodik.
Pri nadomestnih prevozih lahko nastajajo zamude
Slovenske železnice bodo za svoje potnike prav tako zagotovile nadomestni avtobusni prevoz. »Avtobusi se bodo ustavljali na vseh postajah in postajališčih, kot bi sicer vlaki, in sicer po prilagojenem voznem redu. Glede na predvideno in dejansko zasedenost vlaka se tudi zagotovi zadostno število avtobusov,« povejo v podjetju, ki je pri nas zadolženo za upravljanje z železniško infrastrukturo. Sicer pa je treba poudariti, da na omenjenih avtobusih ni mogoč prevoz oseb na invalidskih vozičkih. Prav tako ni mogoč prevoz koles in živali.
»Pri nadomestnih prevozih lahko nastajajo tudi zamude, potniki pa naj to upoštevajo pri načrtovanju potovanja,« dodajo še v Slovenskih železnicah. Po njihovih besedah lahko potniki pridobijo informacije o zamudah na spletnih naslovih Slovenskih železnic in v aplikaciji Grem z vlakom, v zavihku Zamude in ovire se objavljajo tudi aktualni podatki o nastalih ali predvidenih zamudah, takoj ko so znani.