Zaplet v Bohinjski Bistrici

Razočarani kolesarji; železnice se branijo, da vse piše v voznem redu

Andraž Zupančič
21. 7. 2023, 05.50
Posodobljeno: 29. 11. 2024, 07.30
Deli članek:

Kolesarjenje je še vedno velik modni hit tudi pri nas in doživlja vse večji razmah, zato so izleti v kombinaciji z železniškim prevozom več kot mamljivi. A kljub vsemu trudu prihaja do neljubih situacij, ko popustijo živci enim ali drugim.

Profimedia
Za zdaj gre pri nas po sistemu, da kdor prej pride, prej melje.

Kolesarjenje je lep in zdrav način preživljanja prostega časa in ni ga lepšega kot izlet v zanimive kraje s kolesom. Včasih pa so ti kraji vseeno malce bolj oddaljeni od doma, zato se vse več izletnikov odloči za storitev, ki jo Slovenske železnice vse bolj oglašujejo: na vlak s kolesom. Najsi bo to pot na ali z izleta je to način mobilnosti, ki združuje več koristnih dejavnikov. A kot je v navadi, je pri vseh novostih, to seveda velja za našo deželo, marsikaj tlakovano s trnjem. Takrat pa se zabaven in sproščujoč izlet lahko spremeni v živčno nočno moro.

Tako nekako bi lahko opisali dogodek v Bohinjski Bistrici pred nekaj dnevi, ki so ga vpleteni opisali tudi na družbenih omrežjih. »Zaplet v Bohinjski Bistrici. Stadler z enim vagonom za kolesa – uradno prostora torej za okrog 10 koles. Na postajo smo se pripeljali z že stoječimi kolesi, torej niso vsa na obešalih, vlak pa je sicer prazen. Sprevodnik grobo odganja kolesarje, ker naj bi bil vlak poln, in ker potniki nočejo dol, kliče policijo, ki pa je na Bledu. Zamude do Bistrice smo imeli 15 minut. In vlak stoji že več kot eno uro, ker je mojster vlak ugrabil,« je zapisal uporabnik. In eden od komentarjev pod njegovo objavo: »Ni težava v sprevodniku, težava je v Slovenskih železnicah. Na vrhuncu sezone, na najbolj obremenjeni liniji, pride vagon s prostorom za 10 koles. Medtem reklamirajo zelen prevoz s kolesom na vlak. Rešitev, dodaten vagon namenjen samo kolesom? Lansko poletje smo z otrokoma ostali na postaji na isti relaciji, ker je bilo na vagonu že 10 koles. Otroka sta jokala zaradi razočaranja.«

Le eno kolo na kolesarja

Očitno na tej relaciji težave niso nekaj novega. V Slovenskih železnicah so povedali, da vlake, ki imajo možnost prevoza koles, lahko potniki poiščejo v iskalniku voznega reda. Cena za prevoz kolesa je1,5 evra, za električnega pa tri. Na internetni strani železnic so tudi zapisali, da kolesarska vozovnica velja en dan za neomejeno število prevozov spremljanega kolesa po omrežju SŽ, z veljavno vozovnico za potnika. Z vlakom lahko prepeljete le spremljana kolesa. V vlaku lahko tako uporabnik prepelje največ eno kolo na osebo. Kolo v vlak si morate naložiti in razložiti sami, nanj pa morate ves čas vožnje paziti.

Profimedia
Možnosti, da na vlaku ne bo prostora za vaše kolo, so precejšnje.

hipno-diploma, hipnoza

Njena.si

Inina zgodba: to je recept za njeno popolno preobrazbo

Na vlakih je za prevoz spremljanih koles prostor omejen. Število koles je odvisno od vrste in zasedenosti vlaka, pri čemer lahko vlakospremno osebje odkloni prevoz kolesa, če je koles preveč, če bi to oviralo druge potnike v vlaku ali če bi se s prevozom lahko umazali ali poškodovali sedeži oziroma povzročila druga škoda.

Kljub vsemu pride vlak s premalo prostora

Tako pravi teorija, za dogodek v Bohinjski Bistrici pa so dodali, da so se kolesarji odločili za vlaka, ki imata v voznem redu oznako, da je število koles omejeno. »Osebje v vlaku je sprejelo dovoljeno število koles, več pa jih zaradi zagotavljanja varnega prevoza, skladno z navodili, ni smelo in moglo sprejeti. Povsem razumemo slabo voljo in željo potnika, da si želi možnost prevoza kolesa z vsemi vlaki. Z novimi vlaki smo sicer res uspeli precej povečati kapaciteto za prevoz koles. Tako pri nas kot tudi v Evropi lokalni in regionalni vlaki trenutno nimajo možnosti rezervacijskega sistema, ki bi delno pomagal potnikom načrtovati pot s kolesom. Tako tudi na SŽ PP nimamo uvedenega sistema za rezervacijo prostora za kolesa in ravno zato ne ponujamo potnikom možnosti nakupa vozovnic za kolo vnaprej, da se izognemo primerom, ko bi prišel potnik na vlak z vozovnico za kolo in s kolesom, na vlaku pa ne bi bilo prostora za kolo, za katerega je že kupil vozovnico,« so dodali. A poudarili, da se zavedajo, da je povpraševanje po prevozih z vlaki vse večje, in da so v fazi dobav še več novih vlakov, ki bodo nudili mesta za kolesa. 

Ali z drugimi besedami, vedo, da je povpraševanja več, vedo, da je ravno bohinjski konec Slovenije zelo »kolesarsko« obremenjen, pa vendar so poslali na pot vlak z zelo omejeno zmogljivostjo prevoza koles. In obljubljajo, da bo nekoč bolje. Do takrat pa naj kolesarji, ki želijo združevati dva načina bolj ekološke mobilnosti, potrpijo in se tresejo, ali bo dovolj prostora za kolesa ali ne.

Načrti so smeli, a to danes kolesarjem ne pomaga veliko

Vozni park Slovenskih železnic sicer premore najmanj 1110 mest za kolesa. Prostor za prevoz koles omogočajo vsi novi vlaki Stadler, starejše garniture 713, 813 in vagon D za prevoz koles, prav tako se nadgrajuje z obešali za kolesa garniture Siemens. »Predelali smo tudi šest motornih garnitur, da vsaka nudi več kot 30 mest za kolesa. Prostor za kolesa je predviden tudi v dvajsetih na novo naročenih garniturah. Tako se obeta skupno še več mest za kolesa na vlakih,« napovedujejo na SŽ.

In poudarjajo, da zelo podpirajo uporabo koles in da si prizadevajo tudi za čim več možnosti transporta, na primer možnosti souporabe koles in električnih avtomobilov za potnike v železniškem prometu. »Na večjih železniških postajah je potnikom že na voljo možnost izposoje koles, uporabe kolesarnice in parkirišč za kolesa, polnjenje električnih koles in električnih avtomobilov, parkiranja na vozliščih P&R v kombinaciji s prevozom z vlakom.«

Zanimivosti

možgani, glava
Psihološki pojav

Znanstveniki spreminjajo navade v možganih

gebhard rosmanith (1)
Intervju

Na koncu ljudje jedo tisto, kar je v interesu korporacij

zanositev
Zgodba Melite Slavič

Rodila pri 46 letih: ni besed, ki bi opisale, kaj sem čutila, ko sem ga prvič zagledala

hladilnik, prenajedanje, nočni prigrizek
Zdravi prigrizki

Ste tudi vi nenehno lačni in brskate po hladilniku?

viki-groselj
Intervju

Viki Grošelj se po petdesetih letih vrača pod veličastni Makalu

pitje čaja
Zeliščni napitek

Za svežo in sijočo polt si vsak dan privoščite skodelico čaja