Revizijski zahtevek

Zaplet pred odločitvijo o nakupu novega policijskega plovila

Sijan Pretnar
4. 7. 2023, 21.15
Deli članek:

Pri nakupu policijskega čolna se znova zapleta, tokrat še pred odločitvijo o (ne)izboru. Notranje ministrstvo je dobilo le eno ponudbo. Oddalo jo je podjetje Arex iz Šentjerneja, znani igralec na trgu obrambne industrije. Tik pred rokom za oddajo ponudb pa je »priletel« še revizijski zahtevek šibeniške ladjedelnice Iskra Brodogradilište, ki je v lasti slovenske Iskre.

Tomaž Primožič/FPA
Pri iskanju zamenjave za legendarni čoln P 111 se je začelo zapletati še pred odločitvijo o izbiri.

Ministrstvo za notranje zadeve je javno naročilo za novi policijski čoln objavilo proti koncu aprila, ponudbe pa je sprva pričakovalo do prvih dni junija, a je rok za oddajo prav na pobudo potencialnih dobaviteljev zamaknilo za tri tedne, do 26. junija.

Če sprva na portalu javnih naročil ni bilo nobenih vprašanj, so se mesec po objavi javnega naročila že začeli oglašati potencialni ponudniki, ki so poleg zamika roka za oddajo ponudb predlagali, da bi podaljšali tudi rok dobave. Tudi temu je ministrstvo ugodilo – če bi dobilo primerno ponudbo in sklenilo pogodbo, bi nov policijski čoln moral v Slovenijo priti do začetka novembra prihodnje leto.

Ponujajo čoln za tri milijone evrov

Na ministrstvu so nam odgovorili, da so do roka, ki se je iztekel pretekli ponedeljek, prejeli in odprli eno ponudbo. »Na javno naročilo je prispela ponudba ponudnika Arex, proizvodnja orodij, naprav in storitve,« je pojasnila Sabina Boc Langus iz službe za odnose z javnostmi. Arex ponuja čoln za skoraj tri milijone evrov, natančneje za 2.997.516,52 evra z DDV. Za STA so na ministrstvu dodali, da je Arex oddal ponudbo skupaj z južnoafriškim podjetjem Milkor.
Zadnji delovni dan pred rokom za oddajo ponudb pa je ministrstvo dobilo še revizijski zahtevek na razpisno dokumentacijo. Zahtevek je vložilo podjetje Iskra Brodogradilište 1 (Iskra shipyard LLC) je pojasnila Sabina Boc Langus. Šibeniško ladjedelnico zastopa odvetniška družba Neffat in partnerji.

Primož Lavre
Ladjedelnica Iskra Brodogradilište je v lasti slovenske Iskre, elektro in sistemske rešitve, katere večinski lastnik je Dušan Šešok.

Rok za odločitev o izbiri je 90 dni po odprtju ponudb. Na razplet javnega naročila lahko vpliva tudi to, kako bodo odločili glede revizijskega zahtevka, o katerem lahko v nadaljevanju odloča še državna revizijska komisija.

Družba Arex je od leta 2017 v lasti češkega podjetja RSBC (Defense). Gre za večjega proizvajalca orožja v Sloveniji, podjetje je že s prejšnjim slovenskim lastnikom veliko sodelovalo z ministrstvom za obrambo oziroma Slovensko vojsko, pa tudi z ministrstvom za notranje zadeve. Dobro sodelovanje z obrambnim ministrstvom potrjuje že hiter pregled podatkov na spletni aplikaciji Erar. Med drugim proizvajajo strelivo za vojsko in policijo. Njihov južnoafriški partner Milkor pa na področju obrambne industrije poleg orožja ponuja letala, vozila in sodobna hitra patruljna plovila za vojsko, policijo in obalno stražo.

Posel zanima tudi Šeškovo Iskro

Posel z novim policijskim čolnom očitno zanima tudi šibeniško ladjedelnico Iskra Brodogradilište, ki je od leta 2019 v lasti slovenske Iskre, elektro in sistemske rešitve. Njen večinski lastnik je Dušan Šešok, skupaj z nemško družbo Finadria. Poleg gradnje ladij in čolnov je ena od številnih dejavnosti šibeniške družbe tudi proizvodnja, promet in remont oborožitve in vojaške oborožitve. V začetku leta so hrvaški novinarji poročali, da so izdelali prvega od šestih nepotopljivih čolnov za hrvaško nujno medicinsko pomoč. Večinski lastnik Iskre Dušan Šešok je takrat za medije povedal, da gre za zelo sofisticiran čoln.

Bobo
Čoln P 111 je od predlani del zbirke XXL v pivškem muzeju vojaške zgodovine.

Ministrstvo za notranje zadeve za policijo, kot smo poročali, kupuje patruljni čoln, s katerim bi nadomestili P 111, ki je od predlani del zbirke XXL v pivškem muzeju vojaške zgodovine. Pomorski policisti zdaj na morju delajo z gumenjakoma kanadskega proizvajalca Titan Boats, ki so ju prevzeli leta 2016.

S tokratnim javnim naročilom so iskali plovilo serijske izdelave z vsaj dvema štiritaktnima dizelskima motorjema, z vijačnim pogonom, primernim za hitra plovila. Na čolnu, dolgem od 13,5 do 15,5 metra, širokem najmanj 3,8 metra, mora biti kabina za štiri člane posadke, na njem pa mora biti dovolj prostora za prevoz še vsaj šestih ljudi. V idealnih razmerah mora čoln dosegati hitrost vsaj 35 vozlov. Glede na to, da bo plovilo namenjeno 12-urnemu delu na morju, mora biti izdelano robustno, hkrati mora omogočati varno delo. Od ponudnikov so pričakovali, da so v zadnjih petih letih izdelali vsaj tri podobna plovila za policijo, vojsko ali druge profesionalne službe.