FOTO

Kaos na Škofijah: vozniki tabel ne gledajo in slepo sledijo navigaciji

Nataša Hlaj
19. 4. 2023, 06.56
Posodobljeno: 13. 5. 2023, 08.24
Deli članek:

"Na cesti proti vrhu Tinjana Nemec z manjšo tovorno prikolico sprašuje, če tu pride v Koper. Hrvata na podobnem kraju, če je to cesta za Pulj. Na drugih Škofijah, kjer je veliko ozkih cest, Italijan, če tu pride na glavno cesto za Koper. Na odcepu za tretje Škofije pa Hrvat sprašuje, če pri kapelici zavije za Pulj. To bo še živahno," prometni kaos na Škofijah povzame Nataša Puklavec, ena od komentatork na facebook strani KS Škofije.

Primorske novice
Avtomobili so popolnoma zadušili ozke vaške ceste na Škofijah.

Nevzdržne prometne razmere na Škofijah, kjer so zaradi številnih gradbišč postavili na glavo prometni režim in tako bo vse do konca junija, so dosegle vrelišče ob nedavnih velikonočnih praznikih. Takrat so zlasti tuji vozniki, ki praviloma ne kupijo vinjete, tavali po Škofijah in tamkajšnjih zaselkih. Ko so zgrešili smer, so obračali na dvoriščih, zašli so na njive, en voznik je zapeljal v jarek ob peš in kolesarski poti Parencana, tako da so ga gasilci nato reševali iz zagate, voznik avtodoma se je zagozdil v ožini sredi vasi in še bi lahko naštevali.

Vsi so imeli enak cilj: priti v Koper, proti Pulju in še kam. Slepo so sledili spletni navigaciji, ki pa tokrat ni obrodila sadov. Presenetilo jih je, da je del državne ceste skozi naselje popolnoma zaprt zaradi gradnje krožišča. Kaotično piko na i so postavili vozniki, ki se ne zmenijo za postavljeno signalizacijo. Podobno zmedo si lahko obetamo tudi v prihodnjih tednih in mesecih.

Na občini zavračajo očitke

Kritike letijo na vse strani. Župan Aleš Bržan je na svojo mizo dobil tudi pismo jeznih krajanov, ki ocenjujejo, da se odgovorni zadev niso lotili primerno in so podcenili razmere, kar pa lahko privede tudi do kakšne nesreče. V koprski občini napovedujejo, da se bodo z njimi sestali v prihodnjih dneh.

"Zavedamo se prometnih težav. Tudi zato smo dosegli dogovor, da na odseku med mejo z Italijo in priključkom Dekani vozniki do 30. junija ne potrebujejo vinjete. O tem smo obvestili tako slovenske kot italijanske medije, ki so o tem obširno poročali. Krajevna skupnost Škofije je pripravila informativni letak s predlaganimi obvozi, ki so ga prejela vsa gospodinjstva. V zadnjih dneh pa so bili na terenu tako občinski redarji kot policisti in prostovoljci, ki so voznike usmerjali na obvoze," pravijo v občinski upravi in zavračajo navedbe, da je vse prepuščeno naključju ter da niso poskrbeli za usmerjanje prometa.

Primorske novice
Vsi so imeli enak cilj: priti v Koper, proti Pulju in še kam.

V KS s tremi predlogi rešitev

Tako v občini kot predsednik sveta KS Škofije Matjaž Čok opozarjajo, da vozniki označevalnih tabel ne upoštevajo in se zanašajo na navigacijske sisteme. Tudi zato so si Dars, direkcija za ceste, občina in krajevna skupnost ogledali razmere na terenu in se dogovorili za postavitev dodatne signalizacije. Med drugim se je izkazalo, da bodo morali namestiti dvojezične table, poskrbeti za bolj vidno signalizacijo, pa tudi, da ni dovolj jasno, ali je torej vinjeta obvezna ali ne in najti rešitev tudi za to.

"Tri zadeve so kočljive in jih je treba rešiti. CPK, ki gradi krožišče, mora razumeti, da gre za strateško naložbo, ki jo je treba čimprej dokončati, kar pomeni, da bi morali na to gradbišče poslati vse razpoložljive delavce. Poleg tega je treba na odseke namestiti dodatno signalizacijo in poskrbeti za aktivno umerjanje prometa na dveh najbolj obremenjenih točkah," našteva Čok.

Opozarja še na težave obrtnikov in podjetnikov, ki so zaradi zapore ceste ob zaslužek. Alan Košanc iz mesnice v središču Škofij pravi, da se je število strank prepolovilo. "Italijani sicer vedo, kje smo, vendar se zaradi vseh zapor zmedejo in ne znajo več priti do lokacije. Ta gradbena dela izvajajo v najbolj napačnem obdobju, ko je velika noč, prvi maj, ko imamo ponavadi mesnico polno. Seveda pa se strinjam, da je treba infrastrukturo urediti," meni Košanc. Z enakimi težavami se soočajo tudi bari, lekarna in drugi lokali v središču vasi.

Primorske novice
Iznajdljivi domačini so za zmeden voznike pripravili dodatne označevalne table.

CPK: "Delamo po pogodbi"

Bi lahko v CPK vendarle nekoliko prilagodili delo? Namestnica predsednika upravnega odbora CPK Aleksandra Ukota pojasnjuje, da dela izvajajo skladno z dinamiko, ki je predvidena po pogodbi. "Ocenjujemo, da so kadrovski resursi zaradi omejenih prostorskih možnosti optimalno izkoriščeni in prilagojeni zahtevni gradnji krožišča. Da bi pospešili gradnjo z uvedbo dvoizmenskega dela, pa ne pride v poštev, saj nas pri tem zavezujejo druge omejevalne okoliščine, kot je gradnja v naselju," navaja Ukota.

Gradnja krožišča bo trajala dolgih sedem mesecev. Slišati je, da še dlje. To je še dodatno vznejevoljilo krajane. V občini pravijo, da je bil takšen rok naveden že v razpisu. "O kakršnih koli težavah nismo obveščeni, so pa na našo zahtevo povečali cev meteorne kanalizacije," pravijo v občini.

Primorske novice
Marsikdo se je znašel v zagati.

V oči bode občutna podražitev krožišča

V oči bode tudi podražitev naložbe, saj je znesek s prvotnih 348.960 evrov pred tremi leti (direkcija je takrat zavrnila vse "predrage" ponudnike) poskočil na 848.936 evrov, pri čemer bo tudi delež občine višji (iz prvotnih 141.000 evrov bo zdaj znašal 433.245 evrov).

Zakaj je občina tiho pogoltnila podražitev in kje tičijo vzroki? Sklicujejo se na to, da nov razpis združuje dve investiciji, tako gradnjo krožišča kot ceste in pločnika mimo doma krajanov, zato je znesek višji, vmes pa je prišlo tudi do podražitev materiala.

Ob tem se marsikdo sprašuje, zakaj so v njihovem kraju dopustili številna sočasna gradbišča in to pripisuje slabemu načrtovanju izvajanja posamičnih naložb. V občini se strinjajo, da časovnice nekaterih investicij žal sovpadajo (gradnja kanalizacije in krožišča), o delih na hitri cesti pa niso bili predhodno obveščeni, zato jih ob načrtovanju niso mogli predvideti.