"Tudi mi v zadnjem času opažamo vedno več agresivnega vedenja med učenci. Agresivno vedenje kljub obravnavi strokovnih služb šole, ne ponikne, se celo krepi, žal pa ne obstaja institucija oziroma služba, ki bi delala s potencialno nevarnimi otroki, vse dokler se nekaj ne zgodi," izpostavlja sindikat in dodaja, da je konstantna zaznava fizičnega in psihičnega nasilja med učenci dosegla vrh ledene gore tako v globalnem kot tudi v nacionalnem merilu. "Če smo pred nekaj leti čutili, da se intenzivno nasilje učencev dogaja le preko luže, je zdaj skrajni čas, da si priznamo, da močno trka na naša vrata. Tako lahko na dnevni bazi vidimo, beremo in čutimo, kako se tanka črta varnosti v samem vzgojno-izobraževalnem procesu preprosto briše. V porastu sta fizično in besedno nasilje, izvzeto pa ni niti spolno nasilje," so dejali.
Učitelj ne more reševati urgenc
Ob tem so opozorili, da v našem sistemu ni mehanizma, s katerim bi nemudoma lahko zaščitili tako otroke kot tudi zaposlene v vzgoji in izobraževanju. "Menimo, da je »varovalka« nujna, poskrbeti je treba, da se lahko v obravnavo otroka, ki kaže nasilje, ga izraža skozi govor oziroma grozi, vključijo ustrezne institucije in takšnemu otroku in njegovi družini nudijo pomoč. Takojšnjo obravnavo, podporo in ustrezno pomoč pa je nujno priskrbeti tudi žrtvam nasilja ter pričam le-tega, saj bomo le tako (v najvišje dobro otrok) stopali v varno delovno okolje," so izpostavili v Sindikatu ZVIZ Sonce Slovenije.
Po njihovih besedah je pomembno še, da se za ravnanje z nasilnimi učenci opolnomočijo tudi vsi zaposleni v vzgoji in izobraževanju, "saj nimamo ustreznih znanj za urgentno vključevanje v reševanje nasilja. Nikakor pa ne smemo in ne moremo pričakovati, da bo učitelj tisti, ki bo samostojno reševal situacijo nasilja, v katerem se je v nekem trenutku znašel. Da ne moremo ničesar storiti, dokler se nič ne zgodi, je parola, ki ne s strani CSD, ne s strani zdravstva in policije v šolstvu nima kaj iskati," so jasni.
Najbolj smiselno se jim zdi, da bi minister za šolstvo v sodelovanju z Zavodom za šolstvo nemudoma ustanovil delovno skupino strokovnjakov in praktikov, ki bi začela iskati takojšnje rešitve za tiste otroke in zaposlene v vzgoji in izobraževanju, ki se soočajo z nasiljem.