Po vzoru Italije, ki je leta 2019 kot prva evropska država uvedla obvezno izdajanje digitalnih računov poslovnim kupcem, bo z aprilom 2023 to storila tudi Francija. Tudi v Sloveniji se obetajo podobne spremembe, zato se že pripravlja zakon o izmenjavi elektronskih dokumentov, na podlagi katerega bodo morala podjetja za B2B poslovanje obvezno uporabljati račune v digitalni obliki. Kakšne so torej prednosti digitalnih računov?
Zeleno poslovanje – korak proti trajnostni prihodnosti
Konec tiskanja računov pomeni manj porabljenih virov, manj okolju nevarnih odpadkov in manj stroškov. Po podatkih podjetja noprintZ v Sloveniji dnevno izdamo med 3 in 5 milijonov davčno potrjenih računov oziroma okvirno 1 milijardo na leto. Samo za račune se na dan porabi kar 600 km papirja na računskih rolicah. Okoljski vidik je tudi eden od razlogov, zakaj v Franciji nameravajo ukiniti izdajanje tiskanih računov. Izjema so le primeri, ko bo potrošnik želel natisnjeni račun, in pri prodaji blaga, za katerega je izdana garancija.
Digitalni računi so hitra in enostavna rešitev
Številni trgovci v Sloveniji že nekaj časa ponujajo možnost računov v elektronski obliki – pošljejo jih po e-pošti ali izdajo kot digitalne račune. »Vsaka oblika digitalizacije računa je spodbudna, a pošiljanje po e-pošti morda ni najboljša rešitev. Z aplikacijami za prejemanje digitalnih računov se izognemo zamudnemu vpisovanju e-naslova na blagajni in morebitnim napakam. E-naslova nam tako ni treba deliti z vsemi trgovci, ampak ga vpišemo le ob registraciji. Na blagajni se nato identificiramo z unikatno kodo, ki jo trgovec poskenira, račun pa se avtomatsko shrani v aplikacijo,« je povedal Simon Kolenc, direktor podjetja, v katerem so razvili brezplačno aplikacijo za digitalne račune.
Spodbujanje brezpapirnega poslovanja
Brezpapirno poslovanje je moč doseči z zakonsko uvedbo, spodbudi pa ga lahko tudi okoljski vidik, varčevanje pri stroških in mnenje potrošnikov. Večina uporabnikov aplikacije noprintZ, ki so sodelovali v kvalitativni raziskavi, je namreč izrazila željo, da bi digitalne račune prejemali pri čim večjem številu trgovcev. Pri brezpapirnem poslovanju gre za spreminjanje navad, zato je pomembno, da se v ta proces vključujejo tako potrošniki kot tudi trgovci in zakonodajalci.