Slovenija

Zakaj je uvedba digitalnih računov pri poslovanju dobrodošla?

nn
2. 3. 2023, 22.09
Posodobljeno: 2. 3. 2023, 23.12
Deli članek:

Državni zbor je potrdil spremembe Zakona o davčnem potrjevanju računov, ki podjetja zavezuje k ponovnemu obveznemu vročanju računov.

/
Potrošniki si želijo, da bi trgovci tiskane račune nadomestili z digitalnimi

Po vzoru Italije, ki je leta 2019 kot prva evropska država uvedla obvezno izdajanje digitalnih računov poslovnim kupcem, bo z aprilom 2023 to storila tudi Francija. Tudi v Sloveniji se obetajo podobne spremembe, zato se že pripravlja zakon o izmenjavi elektronskih dokumentov, na podlagi katerega bodo morala podjetja za B2B poslovanje obvezno uporabljati račune v digitalni obliki. Kakšne so torej prednosti digitalnih računov?

Zeleno poslovanje – korak proti trajnostni prihodnosti

Konec tiskanja računov pomeni manj porabljenih virov, manj okolju nevarnih odpadkov in manj stroškov. Po podatkih podjetja noprintZ v Sloveniji dnevno izdamo med 3 in 5 milijonov davčno potrjenih računov oziroma okvirno 1 milijardo na leto. Samo za račune se na dan porabi kar 600 km papirja na računskih rolicah. Okoljski vidik je tudi eden od razlogov, zakaj v Franciji nameravajo ukiniti izdajanje tiskanih računov. Izjema so le primeri, ko bo potrošnik želel natisnjeni račun, in pri prodaji blaga, za katerega je izdana garancija.

/
Direktor noprintZ Simon Kolenc.

Digitalni računi so hitra in enostavna rešitev

Številni trgovci v Sloveniji že nekaj časa ponujajo možnost računov v elektronski obliki – pošljejo jih po e-pošti ali izdajo kot digitalne račune. »Vsaka oblika digitalizacije računa je spodbudna, a pošiljanje po e-pošti morda ni najboljša rešitev. Z aplikacijami za prejemanje digitalnih računov se izognemo zamudnemu vpisovanju e-naslova na blagajni in morebitnim napakam. E-naslova nam tako ni treba deliti z vsemi trgovci, ampak ga vpišemo le ob registraciji. Na blagajni se nato identificiramo z unikatno kodo, ki jo trgovec poskenira, račun pa se avtomatsko shrani v aplikacijo,« je povedal Simon Kolenc, direktor podjetja, v katerem so razvili brezplačno aplikacijo za digitalne račune.

Spodbujanje brezpapirnega poslovanja

Brezpapirno poslovanje je moč doseči z zakonsko uvedbo, spodbudi pa ga lahko tudi okoljski vidik, varčevanje pri stroških in mnenje potrošnikov. Večina uporabnikov aplikacije noprintZ, ki so sodelovali v kvalitativni raziskavi, je namreč izrazila željo, da bi digitalne račune prejemali pri čim večjem številu trgovcev. Pri brezpapirnem poslovanju gre za spreminjanje navad, zato je pomembno, da se v ta proces vključujejo tako potrošniki kot tudi trgovci in zakonodajalci.