Po podatkih Trgovinske zbornice Slovenije, na katere se v analizi sklicuje tudi Avto-moto zveza Slovenije (AMZS), je bilo v Sloveniji lani prvič registriranih 46.339 osebnih avtomobilov, kar je 14,2 odstotka manj kot predlani. Število prvič registriranih lahkih gospodarskih vozil se je zmanjšalo za 26,3 odstotka na 7139.
Kot so v sporočilu za javnost izpostavili v zvezi, imajo izdelovalci avtomobilov v zadnjih letih precejšnje težave z dobavo sestavnih delov, še zlasti polprevodnikov, pa tudi z dobavo nekaterih drugih delov, za kar je vzrok vojna v Ukrajini.
"To je tudi lani vplivalo na dobavne roke za nove avtomobile, ki so bili, še zlasti za nekatere modele oziroma različice avtomobilov, izjemno dolgi. Marsikateri kupec tako ni dobil želenega avtomobila," so zapisali. Vse to se kaže pri prodajnih številkah novih avtomobilov, so izpostavili.
"Z načinom prodaje novih avtomobilov smo se tako vrnili v čase in razmere v nekdanji državi, ki se jih spomnijo le starejši: do novega avtomobila je bilo težko priti, pa čeprav je kupec imel denar," so poudarili. Takšno stanje je vplivalo tudi na cene novih avtomobilov. Po eni strani so se zvišale zaradi višjih stroškov proizvodnje, trgovci pa so ponujali tudi nižje popuste kot včasih. Kljub manjši prodaji so bili finančni rezultati slovenskih avtomobilskih distributerjev in trgovcev po navedbah AMZS zato lani nadpovprečno dobri.
Vzrok za nizko prodajo novih avtomobilov je po ugotovitvah zveze tudi manjši izvoz novih, pri nas prvič registriranih avtomobilov, na tuje trge. Običajno je bilo v tujino izvoženih do približno tretjine novih avtomobilov, lani pa so bile dobave avtomobilov omejene. Distributerjem oziroma trgovcem se je tudi bolj splačalo avtomobile prodati na slovenskem trgu, saj so s tem zaslužili več, kot če bi jih izvozili.
Ohlajanje trga
Lansko jesen se je po ugotovitvah AMZS precej zmanjšal tudi obisk pri trgovcih z rabljenimi avtomobili. "To je znak ohlajanja trga, ki preprosto ni več hotel sprejeti tako visokih cen rabljenih avtomobilov," so izpostavili.
"Z veliko gotovostjo pričakujemo, da se bo povečalo povpraševanje po dobrih rabljenih avtomobilih z znano zgodovino servisiranja brez skritih napak. Dejstvo je, da si novih avtomobilov mnogi ne bodo mogli več privoščiti na način, kot je bil še do nedavnega samoumeven," je ocenil urednik portala DoberAvto.si, ki deluje pod okriljem AMZS, Peter Kavčič.