Brez odiranja plačnikov?
Le upamo lahko, da bodo snovalce slovenske zdravstvene politike pri omejevanju previsokih cen farmacevtskih izdelkov, iz katerih se napajajo izjemni prejemki Jenka, Hienga in podobnih zmagovalcev slovenskega zdravstvenega sistema, vodili finančni cilji zmanjšati odiranje plačnikov obveznega zdravstvenega zavarovanja.
Zdravila na recept plačujemo zavarovanci po vsakomesečnem prispevku za obvezno zdravstveno zavarovanje. Salus, d. d., in Salus Veletrgovina, d. o. o., sta od leta 2003 od javnega zdravstva prejela več kot 3,6 milijarde evrov. Največ od največjih lekarn – javnih zavodov v lasti večjih mestnih občin po državi. Pred tremi leti so kupili tudi drugega velikega trgovca, nekdanjega konkurenta, družbo Sanolabor.
Skupina Salus je lani dosegla kar 458 milijonov evrov prihodkov iz poslovanja, kar je 57 milijonov evrov več kot leto prej. Povečal se je tudi dobiček. Leta 2020 ga je bilo 10,1 milijona evrov, lani pa 13 milijonov evrov. Največja lastnika skupine sta Gregor Jenko in Žiga Hieng. Prvi ima v lasti 16-odstotni delež, drugi petodstotnega. Predsednik uprave je Hieng, ki je glede na poslovno poročilo lani prejel kar 455.143 evrov bruto prejemkov oziroma 239.484 evrov neto. Daleč ni zaostal niti Jenko, ki je član uprave. Njegovi lanski prejemki so bili 363.759 evrov bruto oziroma 201.749 evrov neto.
Zdravstvene storitve
Skupino sestavlja 11 firm, sedeže imajo tudi na Hrvaškem, v Srbiji in Severni Makedoniji. Skupaj imajo okoli 460 zaposlenih. Glede na prihodke Jenku ni bilo težko z ženo Mojco Jenko zgraditi luksuzne hiše na obrobju Ljubljane.
Kot so zapisali v poslovnem poročilu, so lani stopili na novo pot v zdravstvene dejavnosti. Januarja je družba Salus, d. d., ustanovila MediSal, d. o. o. Ta »se osredotoča predvsem na segment preventivnih zdravstvenih storitev s poudarkom na sodobni individualni obravnavi uporabnika in tako omogoča končnim uporabnikom lažji dostop do teh storitev.«
Prenovljena strategija
Letos imajo v načrtu čiste prihodke od prodaje za približno 449 milijonov evrov, redni poslovni izid iz poslovanja pred amortizacijo 19,2 milijona evrov ter čisti poslovni izid 12,7 milijona evrov. Pripravljajo novo strategijo: »Čaka nas razburljivo snovanje nove, prenovljene strategije, katere obrisi se že kažejo z začrtano potjo internacionalizacije in pospešenega pridobivanja regijskih zastopstev. Pri tem pa nas ne bodo vodili samo finančni cilji, ampak bomo veliko pozornost namenili tudi načelom trajnosti, ki jih že dlje časa vgrajujemo v vse aspekte svojega poslovanja. Prvič svoje trajnostne cilje in zaveze predstavljamo tudi v tem letnem poročilu.«