Vodja poslanske skupine Levica Matej T. Vatovec je ministru za obrambo avgusta postavil vprašanje, če je ustavil nakup letala, "kot to določa koalicijski sporazum". Ob tem ga je zanimalo še, ali bi takšno letalo bilo učinkovito za gašenje požarov in pa kakšni stroški bodo še povezani z letalom.
Minister za obrambo Marjan Šarec je v odgovoru potrdil, da se nakup nadaljuje, saj da "gre za zmogljivost, ki je načrtovana že daljše časovno obdobje in jo Slovenska vojska nujno potrebuje".
Ob tem je dodal, da po sedanji pogodbi v nakup niso vključeni kontejnerji za gašenje požara, zaradi česar trenutno pripravljajo potrebne dokumente za dodatno nabavo opreme, ki bi omogočala gašenje iz zraka.
Šarec je zapisal še, da je na podlagi analize požara na območju Krasa vlada v četrtek sprejela sklep, "da se pripravi program vzpostavitve namenske zmogljivosti za podporo gašenju iz zraka, ki naj vključuje nabavo dodatnih zrakoplovov, usposabljanje kadra za letenje in vzdrževanje zrakoplovov, kot tudi organiziranje in vodenje namenske zmogljivosti v bodoče".
Zaradi velikosti vertikalnega stabilizatorja in zapolnjenih zmogljivosti bo treba za letalo C-27J Spartan zgraditi nov hangar, je še dodal Šarec, ki je dejal, da je še prezgodaj za podajanje cene takšnega objekta.
Glede stroškov letenja je ocenil, da bo ura letenja ob predpostavki 300 ur letenja na leto znašala okoli 12.200 evrov, ob predpostavki 600 ur letenja na leto okoli 6700 evrov oz. ob predpostavki 750 ur letenja na leto, kar predstavlja koledarsko omejitev za letni servis, pa okoli 5500 evrov.
Stroški vzdrževanja letala v 30-letnem časovnem obdobju so ocenjeni na vrednost v višini okoli 70 milijonov evrov brez DDV, je še dodal.
Dogovor o nakupu letala C-27 Spartan je novembra lani v Rimu sklenil minister za obrambo Matej Tonin. V Levici so takrat nakup letala označili za "hlapčevanje Nato paktu".