Nepravilnosti

Avtošole s črno piko: nad evidence s korektorjem, neizvajanje programov vožnje ...

Mojca Vtič / Štajerski tednik
5. 12. 2019, 06.55
Posodobljeno: 5. 12. 2019, 10.56
Deli članek:

Čeprav agencija za varnost prometa ocenjuje, da šole vožnje delujejo dobro, vzbujajo skrb nepravilnosti, ki se iz leta v leto ponavljajo..

Bobo
Fotografija je simbolična

Vzgoja o prometni varnosti se začne že vrtcih, osnovnih šolah, srednjih šolah, končno obliko izobraževanja pa predstavljajo šole vožnje. Biti morajo strokovne, kredibilne, da usmerjajo in kandidate za voznike naučijo poleg tehnik vožnje tudi varnosti, so prepričani na agenciji za varnost v prometu. Tako imajo avtošole poleg izobraževalne tudi vzgojno vlogo. »Šole vožnje morajo kandidate pripraviti na zrelostni izpit iz varnosti, na maturo iz varnosti na cesti! Ker so šole vožnje ključne, tu ni nobenega odstopanja. Kdor ne opravlja svojega poslanstva, nima kaj početi v tem ključnem trenutku izobraževanja varnih in odgovornih voznikov,« je ostra Vesna Marinko, v. d. direktorice Agencije za varnost prometa.

PRI PETINI NADZOROV UGOTOVLJENE NEPRAVILNOSTI

Agencija za varnost prometa je letos do sredine novembra opravila 196 strokovnih nadzorov (od tega je bilo 113 rednih nadzorov, 29 nadzorov nad praktičnim delom usposabljanja in 17 nadzorov nad teoretičnim delom usposabljanja ter 37 skupnih nadzorov z drugimi organi). Nameravajo jih opraviti še približno 60. Ob tem so že izdali 41 pisnih opozoril, nekatere so ustno opozorili, nekatere šole voženj pa so pozvali k predložitvi dodatnih dokazil. V štirih primerih pa je javna agencija začela postopek izbrisa šole vožnje zaradi ugotovljenih nepravilnosti oziroma zaradi števila izdanih pisnih opozoril. V letu 2017 so na agenciji izvedli 169 strokovnih nadzorov v šolah vožnje in izdali kar 50 pisnih opozoril, v letu 2018 pa je bilo nadzorov 138 ter 44 izdanih pisnih opozoril.

NEPRAVILNOSTI SE PONAVLJAJO IZ LETA V LETO

Najpogostejše ugotovljene nepravilnosti so bile tudi letos enake oziroma podobne nepravilnostim iz preteklih let. Tako na agenciji še vedno zaznavajo nepravilnosti na področju vodenja evidenc (popravljanje in neizpolnjevanje predpisanih evidenc, na primer evidenčnega kartona vožnje, dnevnih razvidov, dnevnika usposabljanja iz teorije, izpuščanje določenih rubrik, prirejanje podatkov v dokumentih – kilometri, čas trajanja usposabljanja, popravljanje s korektorjem ali pisalom piši-briši …). Pri šolah vožnje, ki imajo v register šol vožnje vpisano kategorijo za enosledna vozila, se pojavlja veliko napak pri izvajanju praktičnega dela usposabljanja kandidatov, v smislu prirejanja podatkov v evidencah, ker se program usposabljanja ne izvede v celoti oziroma v skladu s predpisi, so zaznali na agenciji.

MEŠETARJENJE PRI TEHNIČNIH PREGLEDIH

Agencija za varnost prometa izvaja tudi strokovne nadzore tehničnih pregledov vozil. V obdobju 2014–2018 je Agencija izvedla skupaj 464 strokovnih nadzorov. V letu 2019 je bilo do konca avgusta izvedenih 56 strokovnih nadzorov, do konca leta se bo obseg povečal za trikrat, tako da bo ob koncu leta število preseglo 150. Na podlagi ugotovitev je agencija izvajalcem naložila roke za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti, zahtevala ponovne tehnične preglede za vozila, za katera so bile ugotovljene nepravilne meritve, ter izrekla prepoved izvajanja tehničnih pregledov do odprave nepravilnosti.