»Večnamenski transportni helikopter Agusta Westland AW169, je tehnološko sodoben helikopter, ki ga bo policija uporabljala za izvajanje vseh policijskih nalog, in hkrati predstavlja tudi posodobitev transportnih zmožnosti v policijski floti,« so zapisali na Policiji.
Konči prevzem
AW169 je relativno nov in zmogljiv helikopter, ki se hitro uveljavlja na trgu. »Prvič je letel v letu 2012, od 2015 pa ima tipski certifikat EASA. Za operativne naloge je helikopter uporaben tako podnevi kot ponoči,« so pojasnili. Z operativno uporabo bo sicer treba še malo počakati. Sledi namreč še končni prevzem, na katerem bodo preverili, ali dostavljen helikopter z opremo in orodjem ustreza zahtevanim specifikacijam, pod drobnogledom bo tudi dokumentacija. »Po pridobitvi dovoljenja za plovnost helikopterja s strani Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije sledi še operativno urjenje letalskih posadk in uporabnikov,« so še sporočili.
Dva plovna
Ob pristanku novega policijskega helikopterja je vodja Letalske policijske enote Dejan Kink izrazil zadovoljstvo, da se je po več kot deset letih policijski floti pridružil nov, sodoben helikopter: »Glavne prednosti pred drugimi helikopterji istega razreda so velika hitrost križarjenja, ogromna zaloga moči in fleksibilnost opreme za različne naloge. Ima sodobno in najbolj prilagodljivo potniško kabino v tem razredu helikopterjev in zelo dobro vidnost iz helikopterja. Helikopter predstavlja novo generacijo sodobnih helikopterjev, ki izpolnjujejo vse sodobne standarde glede letalske varnosti in hrupa. V praksi to pomeni znatno boljše zmogljivosti na višini, večjo varnost ob odpovedi enega motorja, prelete na različne naloge pa opravi bistveno hitreje.«
Letalska policijska enota ima šest starejših helikopterjev, od teh sta trenutno plovna dva (A109 in AB206), ostali so v vzdrževanju ali postopku obnove.
Letalsko-tehnične lastnosti helikopterja AW169:
• dvomotorni helikopter s certifikatom, izdanim na podlagi Uredbe (ES) 216/2008,
• helikopter in zahtevana oprema omogočata dnevno, nočno, instrumentalno letenje in letenje ob rabi NVG očal,
• vsa oprema je, tako kot helikopter, certificirana skladno z EASA standardi, kar omogoča pridobitev ustreznih licenc za prevoznika in s tem izpolnitev vseh pogojev iz EU uredb,
• maksimalna vzletna masa znaša 4.800 kg, od tega do 1.650 kg uporabne mase za posadko, gorivo, policiste (do 10 sedežev v potniškem prostoru) ali drug tovor,
• posadka: 2 pilota in tehnik letalec,
• dva digitalno krmiljena turbinska motorja Pratt & Whitney 210A,
• maksimalna hitrost 306 km/h,
• 4-osni avtopilot z možnostjo avtomatskega lebdenja,
• oprema: zunanji vitel, oprema za desantiranje osebja iz helikopterja, reflektor velike moči, kljuka za prenos zunanjega tovora, samostojni snemljivi medicinski interier z enimi nosili.