Sprememba

Po novem dražje skozi Karavanke

J.P./STA
1. 1. 2019, 20.03
Posodobljeno: 1. 1. 2019, 20.04
Deli članek:

Od danes vozniki osebnih vozil plačujejo višjo cestnino skozi predor Karavanke. Za vozila iz prvega cestninskega razreda je dražja za 20 centov in znaša 7,40 evra. Za tovorna vozila pa je začel veljati pribitek k cestnini, in sicer na odsekih med Koprom in Ljubljano ter med Ljubljano in Šentrupertom.

STA
Predor Karavanke

Uporabnik, ki večkrat uporablja predor, si sicer lahko pri plačevanju cestnine za prvi cestninski razred zagotovi popust z nakupom neprenosljive točkovne karte, katere cena se prav tako zvišuje. Točkovna karta velja 30 dni od dneva izdaje in omogoča 14 prehodov karavanškega predora. Namesto 26,39 evra brez DDV bo treba po novem zanjo odšteti 26,97 evra brez DDV, skupaj z davkom torej 32,90 evra.

Zvišanje cestnine in vrednosti točkovne karte za predor Karavanke je posledica sklepa meddržavne komisije za cestni predor iz leta 2015, da se višina cestnine za vozila do 3,5 tone enkrat letno uskladi z rastjo cen življenjskih potrebščin v predhodnem letu.

Pribitek k cestnini

Dražja cestnina za prvi cestninski razred naj bi po ocenah ministrstva na letni ravni prinesla od 260.000 do 320.000 evrov dodatnih prihodkov, odvisno od realizirane rasti prometa v prihodnje.

S spremembami danes sprejete uredbe o cestnini za uporabo cestnega predora Karavanke pa se ne zvišuje cestnina za vozila nad 3,5 tone, saj je cestninjenje tovornih vozil urejeno z zakonodajo EU.

Se pa tovornim vozilom z današnjim dnem začne obračunavati pribitek k cestnini, ki ga bodo sicer ti plačevali v okviru elektronskega cestninjenja težkih vozil DarsGo. Zbrana sredstva bodo predstavljala namenski prihodek državnega proračuna in se bodo lahko uporabila izključno za drugi tir železniške proge Divača-Koper.

Pribitek bo obračunan vsem zavezancem z vozilom, katerega največja dovoljena masa presega 3,5 tone, ki bodo prevozili cestninske odseke med Koprom in Ljubljano ter med Ljubljano in Šentrupertom. Enak bo za vsa vozila, ne glede na njihov emisijski razred EURO.

Pribitek bo na primorskem kraku ter ljubljanskem obroču znašal 15 odstotkov povprečne infrastrukturne pristojbine, na štajerskem odseku do Šentruperta pa pet odstotkov.