"To pomeni, da lahko zagotovimo pravičnost na naših cestah, saj bo vsak, ki uporablja našo infrastrukturo, to tudi plačal," je dodal.
Andreas Scheuer je to označil kot dobro novico ob začetku novega leta. Datum je "fiksen" in naveden v podpisanem sporazumu s pristojnima podjetjema. Doslej je Scheuer uvedbo cestnin napovedoval le v času trajanja mandata vlade, torej enkrat do jeseni 2021.
Nemčija namerava cestnino zaračunavati na avtocestah in zveznih cestah. Predvideno je, da bodo morali vozniki kupiti vinjete, katerih cena bo odvisna od prostornine motorja in njegove prijaznosti do okolja.
Scheuer je hkrati dejal, da nova dajatev ne bo pomenila "dodatne obremenitve za domačine". Nemški vozniki naj bi bili namreč v zameno za plačilo cestnine deležni znižanega plačila davka na osebna vozila.
Vinjete naj bi prodajala nemški organizator prireditev in vstopnic CTS Eventim in avstrijska družba Kapsch TrafficCom. Sporazum s podjetjema so po Scheuerjevih besedah podpisali 30. decembra, veljal pa bo najmanj 12 let po uvedbi cestnin. Za to obdobje je vrednost sporazuma najmanj dve milijardi evrov.
Sporne cestnine
Nemške cestnine za osebna vozila so sporne, predvsem Avstrija svoji severni sosedi očita, da pomenijo diskriminacijo tujih voznikov in s tem kršitev prava EU. Predlagala jih je stranka CSU v svojem volilnem programu leta 2013, bundestag pa jih je po dolgotrajnem sporu potrdil spomladi leta 2017. Evropska komisija je sredi leta 2015 uvedla postopek ugotavlja kršitve evropske zakonodaje, a ga nato ustavila.
O zadevi pa še odloča Sodišče EU, kjer je tožbo vložila Avstrija. Odločitev sodišča je pričakovati sredi leta.