Cirila Balažic iz Ljubljane je babica dveh vnukov. Eden od njiju v Športnem parku Kodeljevo, ki spada pod okrilje Javnega zavoda Šport Ljubljana, trenira enega od športov. Fantu so tam v samo pol leta ukradli že drugo kolo, s katerim se prevaža od doma do šole in na treninge. Slišala je govoriti tudi, da so kar pogoste kraje iz garderobnih omaric.
»Prvo kolo sicer ni bilo toliko vredno, drugo pa je vnuk dobil za zadnji rojstni dan kot darilo in je bilo vredno okrog 600 evrov, kar je veliko. No, to so mu tudi ukradli. Zgodilo se je, ko so imeli tekmo. Za ves dan so šli v neki kraj na gostovanje, medtem pa so kolesa, s katerimi so se pripeljali do zbirnega mesta v parku, od koder so družno krenili na tekmo, pustili na stojalih oziroma ob ograji, kjer kolesa po navadi parkirajo. No, ko se je vnuk vrnil, kolesa ni bilo več,« je povedala Balažičeva.
Sogovornica je ob tem pripomnila, da starši gotovo nimajo toliko denarja, da bi svojemu otroku vsak mesec privoščili novo kolo, četudi dajo zanj samo sto evrov. »Prav veliko za kolo nima smisla odšteti, saj če toliko kradejo, je ta denar vržen proč. Sto evrov gre dobesedno v koš za smeti. Vnuku sem zdaj dala svoje kolo, a bo gotovo tudi to kmalu šlo,« domneva.
Preprosta rešitev
Pravi, da ne želi grajati dela parka, saj da glede tega nima nikakršnih pripomb, le želi si, da bi za varnost imetja tistih, ki tja prihajajo na vadbe in treninge, bolje poskrbeli. »Kolesa bi lahko zaščitili tako, da bi postavili nekakšno kolesarnico – zamrežili bi nek kotiček in potem bi mladi pred treningom kolesa zapeljali notri, trener bi jih zaklenil, ob koncu športne vadbe pa bi jim kolesarnico spet odklenil,« je predlagala in dodala, da vnuk med treningom sploh ni sproščen, ker ves čas misli na kolo in na to, kako ga bodo ukradli.
Gospa Cirila nam pove še, da je že od več uporabnikov športnega parka slišala, da kolesa tam res rada izginjajo oziroma celo, da je to ena od bolj »vročih« točk, kjer nepridipravi plenijo to prevozno sredstvo. »Vsi menimo, da je na delu neka klapa ali združba, morda celo več članov, ki se ukvarjajo samo s krajo koles. Potem jih odpeljejo v tujino in tam prodajo,« pravi.
Njihov komentar
Za pojasnila smo se obrnili tudi na Javni zavod Šport Ljubljana, pod okriljem katerega deluje Športni park Kodeljevo. Želeli smo preveriti, kako je z varnostjo imetja tistih, ki pridejo v Športni park Kodeljevo. Poizvedeti smo hoteli tudi, ali res opažajo večje število kraj koles in vlomov v garderobne omarice ter ali nameravajo glede tega kaj ukreniti, vendar se nam do zaključka redakcije niso oglasili.
Tudi sicer je v Sloveniji kraja koles velika težava; na to opozarja celo ameriško zunanje ministrstvo, ki je v svojem varnostnem poročilu o Sloveniji posebej izpostavilo krajo koles in dodalo, da je število tatvin koles nesorazmerno visoko v primerjavi z drugimi državami in prestolnicami. A Drago Menegalija, predstavnik policije za odnose z javnostmi za področje kriminalitete, pravi, da je iz statističnih podatkov razvidno, da se je število tatvin koles v Sloveniji v zadnjih letih zmanjšalo, delež preiskanih kaznivih dejanj tatvin koles pa je višji kot pred leti.
Kje največ kradejo
»Glede na število prebivalcev in s tem tudi število koles, ki se dnevno uporabljajo, je razumljivo, da je največ koles ukradenih na območju Ljubljane, sledita pa ji Maribor in Celje,« pove Menegalija. Policija nam je v svojih odgovorih posredovala tudi statistiko, ki izkazuje, da je bilo na območju Slovenije leta 2013 ukradenih 2359 koles, leto kasneje 2682, leta 2015 so jih ukradli 2430, leto zatem 2132, lani pa 2151.