Potem ko se je za zelo dobičkonosno izkazala samodejna merilna naprava, tako imenovan »superradar«, ki od septembra lani preži na vse prehitre voznike v prestolnici, se je MOL odločil, da mestne ulice opremi še z enim premičnim očesom.
Če izvzamemo dve samodejni merilni napravi, ki sta nameščeni v vozilih in ki mestne dirkače lovita po celotni prestolnici, MOL trenutno razpolaga s štirimi ohišji, postavljenimi na Celovški, Roški, Dolenjski in Slovenski cesti, v katerih izmenično čemi zloglasni superradar, ki ima zdaj dobiti svojega bratca.
Dober posel
Podnevi in ponoči
Na prehitre voznike brez predaha preži 24 ur na dan, hitrost meri na več pasovih hkrati in v obe smeri, sposoben pa je ločevati tudi med tovornimi in osebnimi vozili.
Čeprav občina z javnim naročilom za nov superradar sledi »viziji 0,« ki je opredeljena v Resoluciji o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje od 2013 do 2022 ter katere cilj je drastično zmanjšanje števila smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah, namen naročila pa je po njihovih besedah »izključno izboljšanje prometne varnosti,« ne gre spregledati dejstva, da je stacionarno merjenje hitrosti predvsem zelo dobičkonosno.
Medtem ko je MOL s svojima dvema mobilnima radarjema od januarja do junija 2018 ujela 6525 prehitrih voznikov, se je za izjemno učinkovitega izkazal tudi njun stacionarni sotrpin. Ta je v istem obdobju zalotil 4979 dirkačev. Naložba se je več kot očitno izplačala, saj je občina za celoten projekt družbi Intermatic inženiring & consulting d.o.o. odštela slabih 67.000 evrov, kaj hitro po namestitvi pa se je začela polniti blagajna. Vozniki, ki jih je takrat v dobrem mesecu ujel pri cestni pregrehi, so v občinsko malho prispevali približno pol milijona evrov, v prvih šestih mesecih delovanja pa je skupaj zaznal prek 10.000 prekoračitev hitrosti in z globami proračun oplemenitil za približno 1,5 milijona evrov, pri čemer je največji izplen dosegel na Dolenjski in Roški cesti.
Isti ponudnik
Rok za prijavo na letošnji javni razpis je potekel 12. julija, nanj pa se je znova prijavila samo družba Intermatic, ki je za letos pripravila nekoliko dražjo ponudbo. Občina bo za nov radar in tri ohišja morala odšteti dobrih 80.000 evrov, odločitev o oddaji naročila pa bo sprejela v roku enega meseca.
Lokacije treh novih ohišij, ki bodo izmenoma gostila ta radar, do danes še niso znane, po navedbah mestne občine pa bodo pri izboru sledili predlogom četrtnih skupnosti ter pri tem upoštevali analize podatkov o prometnih nesrečah in priporočila Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa. Na izbor bo vplivala tudi tehnična primernost lokacije. Na občini sicer poudarjajo, da bodo javnost o izboru lokacij obvestili še pred začetkom izvajanja meritev hitrosti. Občina sicer ugotavlja, da se je stanje na Celovški in Slovenski cesti po uvedbi radarja umirilo, lokaciji pa da sta zdaj varnostno manj obremenjeni. Ob tem poudarjajo, da pogoste prekoračitve hitrosti zlasti med vikendi še vedno beležijo na Dolenjski in Roški cesti.