Kona je novi mestni križanec na slovenskem trgu, ki prihaja z dvema motorjema, dvema menjalnikoma, štirimi paketi opreme in številnimi kombinacijami za doplačilo, s katerimi lahko kupec avto prilagodi svojim željam.
Po predstavitvi ob zaključku lanskega leta smo v prvem mesecu letošnjega zapeljali na test različico z litrskim bencinskim motorjem, šeststopenjskim ročnim menjalnikom in najvišjim paketom opreme Impression.
Že na predstavitvi vozila smo se prepričali, da je avto unikaten, nenavaden in krepko presega meje nemškega oblikovanja. Hyundaijevi oblikovalci so si privoščili drznost brez primere. Iz zgodovine vemo, da se marsikdaj ni najbolje končalo in da so "nenavadneži" kmalu utonili v pozabo. Predvsem zato, ker ljudje nismo bili navajeni drugačnosti. Danes so drugi časi in kona je tako nenavadna, da je prav simpatična. Sami bi ocenili, da gre za vesel avto z atraktivnim prednjim in zadnjim delom.
Kona je dobila novo mrežasto Hyundaijevo masko in dve liniji svetil. Zgornjo tvorijo ozke dnevne LED-luči, spodnjo pa LED-žarometa, ki poskrbita za odlično osvetlitev. Meglenki sta prostor našli na skrajnem spodnjem robu odbijača, pomaknjeni malo proti sredini. Prav ta kombinacija svetil in maske daje koni izvirnost. Podobne rešitve postavitve svetil najdemo tudi na zadku avtomobila, ki je zaradi razgibanosti unikaten in zanimiv.
Kona je lahko tudi čisto pravi terenec, saj ponujajo štirikolesni pogon, kar je v tem razredu bolj izjema kot pravilo. Zato so avto tudi dodobra obložili s plastiko, ki ščiti pragove in izrazito robove blatnikov ter zadnji del vozila. Mi se na spolzek teren nismo podali, saj smo kot že omenjeno na test zapeljali bolj civilno različico.
Mnogim bo všeč igra barv. Kono lahko resnično prilagajate svojemu okusu. Nam je bila testna precej všečna. Kombinacija višnjevo rdeče in črne se dobro upira umazaniji in deluje zelo skladno. To nam je priznalo kar nekaj znancev, pred katerimi smo se pohvalili z "novim" avtomobilom.
Avto so največkrat označili kot zanimiv. Z njim se boste res težko skrili, saj pritegne pogled, v vseh pa vzbuja prijetna čustva.
Kona v notranjosti sicer ni tako igriva in nenavadna. Osebno bi si želeli, da bi si oblikovalci malo več upali. To seveda ne pomeni, da vse, kar pripada voznikom in potnikom, ni na nivoju. Sedenje je dobro tako spredaj kot zadaj. Da je nekoliko višje kot pri običajnih avtomobilih, je le še dodaten plus. Uporabljeni so na otip in pogled prijetni materiali, zelo malo je trde plastike, pa še to le tam, kjer je za umazanijo najbolj občutljivo.
V najvišjem paketu opreme smo bili deležni tudi gretja sedežev, ki je eno najmočnejših, kar smo jih srečali zadnje čase. Dobrodošlo v mrzlih zimskih jutrih, ko sicer odlična samodejna klimatska naprava vendarle potrebuje nekaj časa, da ogreje notranjost vozila. Potniki na zadnji klopi se načeloma ne bi smeli pritoževati nad pomanjkanjem prostora. Upoštevaje mere avtomobila ga je dovolj. Tudi višina bo zadostovala za povprečno višino prebivalca Slovenije. Za zadnjo klopjo je prtljažnik, ki je dorasel razredu. Najmanj 378 litrov pomeni, da zadrege tudi na potovanjih ne bi smelo biti. S prilagodljivostjo zadnje klopi je ob manjšem številu potnikov prostornine več kot dovolj.
Hyundai kona 1.0 T-GDI impression
motor 3-valjni, turbo * delovna prostornina 998 cm3 * moč 88,3 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min * največji navor 172 Nm pri 1.500–4.000 vrt./min * pogon prednji/6-stopenjski, ročni menjalnik * D/Š/V 4.165/1.800/1.550 mm * medosna razdalja 2.600 mm * rezervoar za gorivo 50 l * teža 1,425 kg * prtljažnik 376–1.317 l * najvišja hitrost 180 km/h * poraba 4,8/5,2/6,0 l/100 km * testna poraba 6,3 l/100 km * emisije CO2 117 g/km * cena od 19.990,00 EUR
Voznikovo delovno okolje je urejeno, upravljanje naprav enostavno. Večina sistemov je skoncentriranih na desni voznikovi strani. Na vrhu je osempalčni zaslon na dotik, ki ga lahko upravljate tudi preko stikal. Všeč nam je njegova dvodelnost, kar omogoča večje število informacij ali lažji prehod med meniji. Pod zračnikom je upravljanje samodejne klimatske naprave. Okoli ročice menjalnika so nanizana stikala za vklop ogrevanja sedežev in volana, izklop start-stop sistema in vklop sistema za pomoč pri vožnji navzdol. Spredaj sta na voljo tudi dve 12V vtičnici, AUX- in USB-priklopa ter kotiček za samodejno polnjenje mobilnega telefona. Kona je resnično bogato opremljena. Poskrbeli so tudi za varnostne sisteme. Na voljo so nam bili sistem za zaviranje v sili, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ter sistem za ohranjanje voznega pasu. Nas pa nova kona tudi čuti. Ko smo se malo preveč "igrali" s pripomočki in nekajkrat na hitro popravili smer, se je vklopil sistem za nezbranost voznika in nas prijazno prosil, naj si vzamemo čas za odmor. Le kdo bi mu odrekel.
Srce avtomobila je bil litrski trivaljni bencinski turbomotor. Zmore dobrih 88 kW moči, kar je načeloma povsem dovolj za nezahtevno vožnjo. Na voljo je le pri dvokolesnem pogonu in je naravnan k varčni in bolj umirjeni vožnji. Ko smo želeli malo več, morda preveč, se je poraba kar precej dvignila. Motor se sicer rad vrti, najbolje pa se počuti med 2.300 in 2.800 vrtljaji. Takrat je tudi poraba krepko pod šestimi litri. Motor sicer ne razočara niti takrat, ko je potrebno malo bolj odločno pritisniti na stopalko, z nekaj malega vdiha sprosti svojo moč in omogoča varno prehitevanje.
Hyundai kona je prijetna osvežitev na avtomobilskem trgu. Je avto, ki bo všeč vsem generacijam. Mlajše bodo cenile unikatnost in nenavadnost ter igrivost, starejše višje in udobno sedenje in možnost vožnje tudi po manj obljudenih terenih.
POD ČRTO
Atraktivna oblika z zanimivo vsebino. Igriv avtomobil za vse generacije.
Lahko je tudi prvi družinski avtomobil. Štiričlanska družina bi morala imeti dovolj prostora tudi za daljša popotovanja. Ker smo dežela gričkov in zanimive narave, se bo znašla tudi v rokah kakšnega avanturista.
Tudi nam je bila všeč in prepričani smo, da bo ena najbolj vročih rob te pomladi.
AUTO BILD Slovenija št. 140, februar 2018.