Postojnski župan Igor Marentič je svetnikom povedal, da se je na to temo sestal z župani občin Pivka, Ilirska Bistrica, Divača in Hrpelje-Kozina ter s predstavniki direkcije RS za infrastrukturo (DRSI), ki so jih seznanili s problematiko prometne preobremenjenosti ceste.
Po mnenju petih kraško-notranjskih županov bi bila rešitev v tem, da bi cesto zaprli za težki tranzitni promet. Po njej naj bi vozili le tovornjaki v lokalnem prometu in lažji tovornjaki do 7,5 tone skupne mase. Vendar pa cest Jelšane-Postojna in Starod-Kozina po besedah predstavnikov DRSI ni mogoče zapreti za težak tranzitni tovorni promet, saj povezujeta edina mednarodna mejna prehoda na tem območju.
Na postojnski občini se zavedajo težav, vendar bi radi pomagali predvsem občanom Prestranka, Matenje vasi in Rakitnika, skozi katere poteka magistralna cesta. Rešitev za tako, vse težjo prometno situacijo, bi lahko pomenila izgradnja obvoznice mimo teh vasi. Prav tako naj bi obvoznico dobila tudi Pivka.
Predvidena gradnja šele leta 2038
Občina Postojna naj bi tako po sklepu občinskega sveta začela s postopkom umeščanja te obvoznice v svoj občinski prostorski načrt. Prav tako zahtevajo tudi sprejetje državnega prostorskega načrta za izgradnjo avtoceste med hrvaško mejo, Ilirsko Bistrico in Postojno. Vendar se ob tem zavedajo, da bo to težko, saj časovnica izgradnjo tega avtocestnega odseka predvideva šele za leto 2038.
"Poleg tega pa je v Pivški dolini, med Pivko in Postojno, zaradi utesnjenosti tega prostora skorajda nemogoče najti traso tudi za avtocesto. Edina logična trasa je od mejnega prehoda Jelšane proti Razdrtemu," je povedal župan Marentič.
Postojnski župan zdaj pričakuje, da se bodo župani takoj po oblikovanju nove vlade sestali s predstavniki ministrstva za infrastrukturo ter skupno poiskali rešitev za prebivalce ob tej vse bolj obremenjeni cesti.