Cesta je prometna, po njej vozi vse več težkih tovornjakov, nekateri vozniki avtomobilov pa dosegajo hitrostne rekorde. Otroci in krajani ob cesti po nekaj 100 metrov do sprehajalne poti ob Krki hodijo peš, so potožili krajani, ki si želijo varne šolske poti.
Peticija: Občino in ministrstvo pozivamo, da takoj pristopita k rekonstrukcijam svojih cest na način, da bosta vzpostavila varno šolsko pot!
Šolskega prevoza zaradi bližine šole pač ni, zelo pa so tudi razočarani, ker se tako težko pričakovani pločnik in ureditev ceste premikata iz leta v leto. Želijo si tudi dodatne prometne signalizacije, ki bi opozarjala na nevaren odsek.
Straški župan Dušan Krštic je pojasnil, da so projekt ponovno uvrstili v letošnji proračun in da nameravajo zagnati postopke za oddajo del za pločnik, »vendar bomo glede na razgovor s projektantom to investicijo poskušali poceniti, predvsem s spremembo projekta na odsekih, kjer se prestavlja os ceste, kar povzroča visoke stroške«. Skupaj z redarji in policisti naj bi pogosteje bdeli nad tem odsekom, pred kratkim pa so postavili cestno hitrostno oviro na vstopu v naselje z vzhodne strani (pri nekdanjem Novolesu), podobno naj bi naredili še na zahodni.
Peticija 169 staršev
Na občini so od šole prejeli elaborat šolskih poti, na katerega je bilo glede varnosti otrok v prometu kar nekaj pripomb. Obravnavati ga mora še SPVCP, na občinski upravi pa že pripravljajo rešitve.
Na straško občino ter tudi na OŠ Vavta vas in ministrstvo za infrastrukturo je sicer pred kratkim v imenu staršev učencev romala peticija sveta staršev te šole za ureditev šolskih prevozov in vseh nevarnih poti v občini, ki jo je podpisalo 169 staršev. Kot so zapisali, je na območju straške občine veliko nevarnih poti: »Učenci kljub zakonskemu določilu, da imajo pravico do brezplačnega prevoza, če je ogrožena njihova varnost na poti v šolo, hodijo peš do šole in domov (naselja Vavta vas, Jurka vas, Rumanja vas, Hruševec in Dolenja Straža) ali pa morajo peš po nevarni poti do postajališča, kjer jih čaka organiziran prevoz (naselji Potok, Loke). Ob tem velja poudariti, da učenci nosijo šolske torbe, ki presegajo 10 odstotkov teže otroka, kar je v nasprotju s priporočili zdravstvene stroke. Občino in ministrstvo pozivamo, da takoj pristopita k rekonstrukcijam svojih cest na način, da bosta vzpostavila varno šolsko pot, od šole pa zahtevamo, da nemudoma pristopi k organiziranemu prevozu učencev v šolo skladno z določili zakona, ki zahteva, da se šolski prevozi uredijo v dogovoru s starši, občino in šolo.«
Občina ukrepa po zmožnostih
Župan Krštinc je poudaril, da je skrb za varnost otrok na prvem mestu: trenutno gradijo okoli 800 metrov pločnika v Podgori, naredili so novo sprehajalno pot od Res do nekdanjega Novolesa ipd.
Manjkajo pločniki
Ravnateljica Mojca Petkovič je potrdila, da je svet staršev sprožil obsežno akcijo za ureditev nevarnih odsekov, šolske poti so prevetrili tudi sami: »Načrt smo dali v pregled Svetu za vzgojo in preventivo v cestnem prometa Straža (SPV), ki je tudi ugotovil marsikatero pomanjkljivost in o tem obvestil občino. Najbolj kritičen je celoten odsek na regionalni cesti Volavče–Straža. Pri naselju Loke ni zarisan prehod za pešce, manjka tudi pločnik med križiščem in avtobusnim postajališčem ter del pločnika v Jurki vasi. V Vavti vasi sta zelo kritična dva odseka: od pekarne do bifeja Dular, kjer se je že tako ozek pločnik z obnovo zasebne hiše zmanjšal in ni več varnega prehoda, in del ceste v bližini mlekomata, kjer tudi ni pločnika. Za prvi del je občina že poskrbela in uredila varno šolsko pot okoli hiše.«
Na sestanku na občini sta bili skupaj s predstavnico sveta staršev, kjer so dobili nekaj prvih obljub, s starši pa se tudi dogovarjajo, kako bi uredili prevoz otrok na relaciji Vavta vas–Zalog–Podgora–Dolenja Straža. Vendar če bo zanimanje dovolj veliko, bo tak ukrep zaživel kvečjemu z naslednjim šolskim letom.