Kot primorskega jazbeca se na vodilnih direktorskih mestih ščiti tudi Rajka Reška, ki ga je SDH pred dobrim tednom predlagala kot nadzornika Luke Koper. Po novem naj bi zasedel mesto kandidata Jürgena Sorgenfreia, ki je prestal kandidacijski postopek SDH, čeprav se je pri njem zaznalo znake nasprotja interesov. V konkurenčnem hamburškem pristanišču je bil namreč vodja trženja. Pri OECD pa je sodeloval pri študiji, ki je sporno ugotovila, »da se drugi tir ne izplača, da Luka nima razvojnega potenciala in da se zavzema za zaledni terminal pri Divači.«
Rajko Rešek, direktor Adria, v odzivu na ovadbo:
Menim, da vse obtožbe zamegljujejo bistvo, ki je v mojem kakovostnem in strokovnem dozdajšnjem vodenju družbe.
Hotelir Rajko Rešek je prav tako prestal kandidacijski postopek, čeprav nima izkušenj, primernih za kvalitetno nadzorovanje Luke Koper. Dan po tem, ko je bil javno predlagan kot nadomestni nadzornik LK, naj bi ga delavci in mali delničarji podjetja Adria ovadili zaradi suma zlorabe položaja. Ovadbo je na včerajšnji seji parlamentarnega odbora za javne finance izpostavila tudi nepovezana poslanka Alenka Bratušek, Rešek pa je po lastnih besedah še ni videl.
Z avtom na družinske izlete
Rešek naj bi službeni avtomobil uporabljal v zasebne namene in pri tem v dobrih petih letih podjetje oškodoval za 4237 evrov. Poleg prevoza na delo naj bi z vozilom družino vozil na izlete. Ovaditelji trdijo, da je pri tem cestnine in gorivo plačevalo podjetje, občasno pa naj bi z avtomobilom tipa karavan upravljala tudi njegova soproga. V nekem trenutku naj bi ga celo poškodovala.
Rešek vse navedeno zanika, trdi, da je do uporabe vozila v zasebne namene upravičen po pogodbi o zaposlitvi. »Kot direktor za uporabo službenega vozila na službenih poteh ne prejemam povračila prevoznih stroškov, ampak dnevnice skladno z veljavno zakonodajo,« nam je pojasnil. Vozila nadalje ni poškodovala njegova soproga, temveč neka druga zaposlena. Nadomestila za prihod na delo pa je prejel zaradi uporabe lastnega vozila oziroma motorja, še navaja.
Rešek je ovaden vrste nepravilnosti, vse očitke zavrača.
Boniteto za vozilo plačuje
Ovaditelji trdijo tudi, da Rešek podjetju za uporabo vozila ni plačeval bonitete v višini 900 evrov na mesec. Pri tem so preračunali, da je podjetje oškodoval za 61.837 evrov. Rešek ovadbe zavrača, trdi da mu družba obračunava boniteto. Poudarja pa, da je njegovo »delo dinamično in povezano s stalno pripravljenostjo in pogosto prisotnostjo v popoldanskem in tudi večernem času, zato lahko v istem dnevu večkrat pridem na delovno mesto«.
V uredništvu smo prejeli tudi fotografijo, na kateri ima vozilo družinskega tipa nameščene strešne nosilce za prevoz koles. Ovadbi je predložena kot dokaz uporabe službenega vozila v zasebne namene, česar Rešek ni zanikal: »Nosilce za kolesa sem na službeni avtomobil namestil pred nekaj dnevi.«
66.074 evrov naj bi bila skupna škoda, za katero naj bi Rešek oškodoval družbo Adria.
Globa zaradi nespoštovanja delavskih pravic
Hkrati z ovadbo pa smo prejeli tudi nepodpisan dopis, ki trdi, da se je v podjetju zvrstila vrsta nepravilnosti glede spoštovanja delavskih pravic. Delovna inšpekcija je zato družbi izstavila račun v višini 8000 evrov, 2000 evrov globe pa je moral iz lastnega žepa kot odgovorna oseba prispevati tudi Rešek. Slednje nam je potrdil.
Ne prejema provizije od pogodb
Odločno pa je zanikal, da je v družbo pripeljal zunanji čistilni servis, od računov katerega naj bi prejemal provizijo. »Čistilni servis, ki je naš pogodbenik, opravlja delo po konkurenčnih cenah in očitke o kakršni koli proviziji odločno zanikam.«
Anonimnež v dopisu trdi tudi, da se ne upa izpostaviti iz strahu pred maščevanjem, saj naj bi v podjetju v preteklosti že potekal lov na čarovnice. Delavci so namreč trenja sprva poskušali rešiti z dopisom nadrejeni Družbi za svetovanje in upravljanje, dosegli pa naj bi le to, da ga je ta posredovala Rešku, ki je takoj začel iskati avtorja. Rešek tega vprašanja ni neposredno naslovil. »Dopuščam možnost, da je bil zato kdo z menoj nezadovoljen, vendar je moja naloga, da skrbim za rast in razvoj družbe,« je bil njegov približek odgovora.