Stanovalci Strnišča v občini Kidričevo, ki živijo ob cesti do Kidričevega, so »na nogah«, saj se bojijo za svojo varnost. Pritožujejo se namreč nad zmanjšano prometno varnostjo v kraju, ki jim jo dan za dnem povzročajo veliki tovornjaki na že tako ozki in nepregledni lokalni cesti, polni nepreglednih ovinkov in brez pločnika. Vožnja tako velikih tovornjakov, poudarjajo, ogroža pešce, kolesarje in druge udeležence v prometu.
ZGOLJ LOKALNA CESTA
Skozi kraj se s tovornjaki vozijo predvsem tuji vozniki.
Ko smo jih obiskali, so se precej razgovorili, a nihče od njih se ni želel nastaviti fotografskemu objektivu. »Gre zgolj za lokalno cesto, ob kateri je z ustrezno prometno signalizacijo označeno, da je vožnja tako težkim vozilom, ki podjetju Talum dostavljajo 'robo', prepovedana. A prometne znake le redkokateri voznik upošteva. V občini se je v zadnjih letih zgradilo kar nekaj novih cest, kar očitno navigacijskim sistemom predstavlja dodatno težavo. Ob izhodu z avtoceste, preverili smo tudi z lastno navigacijo, ki še ni imela naloženih aktualnih zemljevidov, zdaj predvsem tuje voznike tovornjakov, denimo iz Ukrajine ali Poljske, vodi v Kidričevo skozi naše naselje. In tudi vrnitev na avtocesto je glede na naprave, kot kaže, najkrajša skozi Strnišče, saj morajo v nasprotnem primeru vozniki voziti skozi Hajdino in proti Ptuju. Res je, da se nekateri izgubijo, drugi pa iščejo bližnjice. In da ne bomo krivični samo do tujih voznikov, se po tej cesti vozijo tudi Slovenci, ki cesto koristijo izključno kot bližnjico,« je povedal domačin in opozoril na pomanjkljivo prometno signalizacijo, ki je bila za tovornjake oziroma tranzit aktualna še v času, ko ni bilo avtoceste.
OBRAČAJO V VASI
»Predvidevamo, da v navigacijske naprave vnesejo najbližjo pot do Kidričevega in imamo jih tukaj. Nekaterim dodatno težavo predstavlja še podvoz v središču kraja, saj ugotovijo, da je prenizek, poleg tega pa so tam tudi table, ki predpisujejo največjo nosilnost. Vozniki se ne zavedajo, da si z vožnjo skozi našo vas poti sploh ne skrajšajo, ampak celo nekoliko podaljšajo. Najhuje pa je, ko ugotovijo, da so se zmotili, in sredi ali na koncu vasi obračajo dolga vozila,« pojasnil njegov sosed in dodal, da so jim v kraju cesto uredili pred kakšnima dvema letoma, zaradi povečanega prometa 30-tonskih tovornjakov pa je že zdaj dodobra uničena. Po njegovih besedah so poškodovali tudi kapelico v bližini ceste, pogosto zaradi dolžine vozila podirajo prometne znake, na nekaterih mestih uničujejo robnike, medtem ko o pločniku domačini lahko samo še sanjajo. Obvestili so redarsko službo in policijo, ki naj bi jim svetovali, da se obrnejo na občino, saj gre za lokalno cesto. »Največja gneča na cesti je ob jutrih. Tovornjakarji, ki se ne ozirajo na nikogar, cesto samo uničujejo. Mi pa vemo, da naslednjih 30 let nove ne bomo dobili,« so prepričani domačini, ki najbolj računajo na izgradnjo obvoznice, saj naj bi tovornjakarje z glavne ceste Ptuj–Pragersko proti Apačam takrat preusmerila na druge ceste.
Damjan Napast, direktor občinske uprave: »Problem je, ker to podjetje ni edino v tamkajšnji industrijski coni.«
PO NAJBLIŽJI POTI
Damjan Napast, direktor občinske uprave Kidričevo, odgovarja, da se problema zavedajo in ga tudi rešujejo. »Povezali smo se s podjetjem, ki obvešča dobavitelje, in smo jim pred nekaj več kot mesecem dni posredovali ustrezni zemljevid, kje je treba voziti. Problem je, ker to podjetje ni edino v industrijski coni,« je pojasnil Napast. Tujci naj bi imeli v navigaciji po njegovem nastavljeno najbližjo pot do podjetja, ki pa jih z avtoceste vodi skozi Strnišče. »Prava pot do podjetja, dokler ne bo zgrajena obvoznica, pa je skozi Hajdino. Obvestili smo redarsko službo, ki na terenu pomaga voznikom, ki so se izgubili,« je sklenil Napast.