Ostro protestira proti zlorabi novinarskega prostora, ki pomeni nedopusten vdor oglaševalskih vsebin v časopise. Te niso ustrezno ločene od novinarskih besedil, kot to zahteva kodeks novinarjev, so zapisali.
"Danes je dan, ko so slovenski časniki poteptali osnovne novinarske in etične standarde. Oglaševalski denar, ki so ga za to dobili, ne more biti kompenzacija za nepopravljiv udarec novinarski in uredniški integriteti in verodostojnosti," so zapisali v društvu.
Svet24 ni sodeloval v oglaševalski akciji.
Lastniki, ki bi spoštovali novinarsko delo in standarde ter bralce, bi morali takšne oglaševalske prijeme po besedah društva zavrniti. Prav tako bi jih morali po njihovem mnenju zavrniti tudi odgovorni oglaševalci.
Oglaševalske vsebine na današnjih naslovnicah omenjenih dnevnikov po opozorilu društva niso nedvoumno in prepoznavno ločene od novinarskih besedil, kot to zahteva Kodeks novinarjev Slovenije v 25. členu. Ta navaja, da prepletanje ali združevanje novinarskih in oglaševalskih ali politično propagandnih besedil ni dopustno.
Oglasna sporočila, plačane objave in oglasi morajo biti po omenjenemu členu prepoznavno in nedvoumno ločeni od novinarskih besedil. Če obstaja kakršenkoli dvom, mora biti nedvoumno označeno, da gre za oglas. Hibridi med oglaševalskimi ali politično propagandnimi in novinarskimi vsebinami pa so nedopustni.
Enako po opozorilu društva zahteva tudi listina o nedopustnosti prikritega oglaševanja, po kateri promocijski ali predstavitveni prispevki ne obstajajo. V medijih so le oglasi in novinarski prispevki, slednji pa so delo uredništva, vsebino listine navajajo v društvu.
Domen Savič iz Zavoda za spodbujanje informacijske in medijske pismenosti Državljan D je na družbenem obrežju Twitter objavil, da je omenjene dnevnike prijavil inšpektorju za medije zaradi suma kršitve medijske zakonodaje. Na inšpektoratu so povedali, da prijave še niso prejeli.