Nemški Daimler je namreč Luko Koper po pisanju današnjega Dela v ponedeljek obvestil, da so bili zaradi zastojev na slovenskih železnicah prisiljeni preusmeriti štiri vlake s 738 Mercedesovimi avtomobili iz madžarske tovarne Kecskemet v nemški Bremerhaven. Če se bodo zastoji nadaljevali, naj bi Luka Koper izgubila izjemno dragocen posel, na katerega vežejo še druge posle.
Mes je danes v izjavi za medije zagotovil, da Slovenske železnice (SŽ) v poslu Luke Koper z Daimlerjem niso sodelovale, saj je posel dobil Rail Cargo Carrier. Kot upravljalec javne železniške infrastrukture pa SŽ vsem prevoznikom, ki opravljajo prevoze tovora v Sloveniji, omogočajo enake pogoje. Zagotovile so tudi, da so se zaostanki že bistveno zmanjšali.
"Vsem strankam, kot je Mercedes, in njihovim prevoznikom sporočamo, da so se zadeve normalizirale, da je proga čez Slovenijo absolutno urejena in da bodo njihovi vlaki zagotovo prispeli v koprsko pristanišče," je poudaril Mes.
Na enotirni progi med Divačo in Koprom so namreč decembra in januarja potekale tri dvodnevne zapore zaradi nujnih vzdrževalnih del - tir se je namreč na dveh kilometrih posedel in odločili so se za zamenjavo. Dela sicer še niso končana; tako bodo progo za dva dni zaprli še za velikonočno nedeljo in ponedeljek, čeprav je bila zapora sprva načrtovana za 7. in 8. februar. Ker pa si želijo najprej sanirati zaostanke, so jo zamaknili.
Težave so večinoma že odpravili
Težave pri neoviranem odvijanju prometa, ki so jih večinoma že odpravili, so poleg zaradi zapor nastale tudi zaradi investicijskih del na drugih odsekih proge v Sloveniji in Avstriji, zaprtja mejnih prehodov v Avstriji ter nepredvidenih izrednih dogodkov na progi.
Generalni direktor SŽ poudarja, da pri sklenitvi posla nihče ne more jamčiti, da zapletov na tirih ne bo, ker lahko kadarkoli pride do nepričakovanih dogodkov. "Jamčimo pa lahko, da je proga do Luke Koper cenejša in konkurenčnejša, kot če bi tovor šel do Trsta ali Reke, in da se letne količine povečujejo," je dejal.
Slovenska železniška infrastruktura je sicer v nezavidljivem stanju, se pa ta izboljšuje, vanjo je država v zadnjih petih letih vložila milijardo evrov. Je pa res, priznava Mes, da smo v času gradenj priča zaporam; Slovenija je namreč majhna in nima obvoznih tirov, zato tovor takrat išče obvoze in tudi obide Slovenijo.
Mes kot ključnega pomena v takih primerih izpostavlja dobro komunikacijo. "Na nas je, da znamo te stvari skomunicirati strankam, da razumejo težavo in da se kljub temu odločajo za tovor čez Slovenijo in v končni fazi za Luko Koper," je poudaril.
"Neodgovorno je kazati prst v SŽ, to ni rešitev. Pri žledu so bile denimo težave še večje, a je bila komunikacija dobra, za kupce sprejemljiva in tovor smo uspeli še povečati," je še dejal Mes.