Slovenija

Alarmantno stanje!

STA
29. 1. 2016, 20.03
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Luka Koper se zaradi zastojev v železniškem prometu sooča s posledicami teh težav, saj so njihove stranke prisiljene iskati druge poti. To se do zdaj ni dogajalo, so pojasnili v Luki, kjer opozarjajo tudi na možne dolgoročne posledice. Med drugim jim je danes ena od strank sporočila, da bo nekaj kontejnerjev peljala v Trst.

STA
Drugi tir med Koprom in Divačo je za Luko Koper vitalnega pomena.

Predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić je že prejšnji teden ob predstavitvi rezultatov poslovanja družbe opozoril na po njegovem alarmantno stanje v železniškem prometu, saj železniški prevozniki ne uspejo odpeljati oz. pripeljati tovora, namenjenega v koprsko pristanišče.

Že tedaj je Matić opozoril na nezadovoljstvo in grožnje njihovih strank. "Nekateri tovori so delno že preusmerjeni v druga pristanišča in v kolikor se bo ta zadeva še nadaljevala, smo zelo zaskrbljeni, kako se bo v letošnjem letu lahko odvijal promet in rast v sami Luki Koper," je ob tej priložnosti opozoril predsednik uprave.

Da strah ni bil povsem odveč, je danes potrdil tudi tiskovni predstavnik Luke Sebastjan Šik. Danes jim je denimo ena od strank sporočila, da bo nekaj kontejnerjev peljala v Trst, ker se ji mudi, ter se poleg tega pritoževala nad dejstvom, da ima nekaj kontejnerjev še na vlaku, ki je obstal nekje v Sloveniji, ter na drugem vlaku, ki je ostal v Avstriji, ker ga Slovenske železnice niso mogle prevzeti.

Šik sicer verjame, da Slovenske železnice delajo vse, kar je v njihovi moči, "ampak dejstvo je, da so stranke prisiljene iskati druge poti, kar se do zdaj ni dogajalo". Tako se poleg neposrednega problema nedostavljenih vagonov, ki povzročajo težave pri načrtovanju dela v pristanišču, po njegovem postavlja tudi vprašanje o dolgoročnih posledicah takega stanja.

V začetku tega tedna je Matić na srečanju Kluba gospodarstvenikov Slovenske Istre med drugim opozoril, da njihove stranke iščejo partnerje, s katerimi bi se dolgoročno razvijali, zaradi česar že iščejo druga pristanišča. Poleg tega se Luka po letu 2020, ko naj bi dosegla kapacitetni limit za edini obstoječi tir, ne bo obdržala na isti ravni pretovora, ampak se bo soočila s padcem, je posvaril.