Slovenija

Da bi čimveč ljudi preživelo tovrstne prizore

STA
1. 12. 2015, 12.01
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

V Sloveniji je danes začel redno delovati sistem samodejnega klica v sili iz vozil oz. eCall. Slovenija je tako postala prva država v EU, ki je omogočila sprejem eCall klicev na območju celotne države za vozila, ki imajo vgrajen ta sistem, so sporočili z ministrstva za obrambo.

Arhiv Svet24 (simbolna fotografija)
Policija natančnih podatkov o ostalih poškodovanih še nima.

Sistem eCall je vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sproženje klicev v sili v primeru prometne nesreče. Ob klicu se vzpostavi povezava prek omrežja operaterja mobilne telefonije s službo za sprejem klicev v sili.

V Sloveniji ta klic sprejme najbližji regijski center za obveščanje, ki sprejema tudi druge klice v sili na številko 112. S sistemom eCall klica se najprej prenesejo podatki o stanju vozila, lokaciji vozila, podatki o trku in podobno. Takoj za tem se vzpostavi še govorna povezava z operaterjem, ki sprejema klice v sili, so pojasnili na upravi za zaščito in reševanje.

Vsa vozila, ki bodo narejena po 1. januarju 2018, bodo morala imeti tovarniško vgrajene naprave za eCall klic. Zdaj imajo ta sistem serijsko vgrajena le vozila nekaterih blagovnih znamk. Na trgu se pojavljajo tudi posamezni ponudniki eCall naprav za vgradnjo v starejša vozila.

"Slovenija je edina država EU, v kateri sistem eCall že redno deluje, zato imamo na tem področju konkurenčno prednost. Upamo, da jo bodo potencialni proizvajalci eCall naprav za starejša vozila znali izkoristili kot dobro poslovno priložnost, saj je to tudi v interesu večje prometne varnosti," so v sporočilu še zapisali na upravi.