Res je, da imajo te dni policisti težko delo na mejah, in prav tako drži, da njihove plače niso visoke, s prijemom, kot ga je opisala uporabnica na facebooku, pa si ne bodo pridobili naklonjenosti med ljudstvom.
»Tole ne bo šlo lepo (in tiho) skozi«
»Stvar je takšna in gre tako: najprej, osebno nimam nič proti policistom, jih imam kar nekaj v družini, ampak tole dejansko ne bo šlo lepo (in tiho) skozi. Kar je preveč, je pa preveč! Kadar ni treba, togo in strogo sledimo zakonom (v primeru navadnih smrtnikov), tisti, ki pa sodijo na višji nivo naše kastne družbe (beri: nedotakljivi), pa švigajo skozi zakone kot sluzaste ribe iz rok,« je sprva ogorčeno zapisala hči voznika, ki je pred dnevi prejel plačilni nalog s strani policije. Zakaj? Kot so policisti strokovno ugotovili z laserskim merilnikom, je vozil na prekratki varnostni razdalji. V Kopru je pri hitrosti 46 km/h vozil 23,9 metra za pred njim vozečim avtomobilom. Laik bi tako počez, na oko, ocenil, da je razdalja več kot zadostna. A na tem mestu bi se uštel. »Pri vožnji s hitrostjo 46 km/h je vozil na razdalji 23,9 metra, kar pomeni, da je vozil na razdalji, ki je manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v dveh sekundah. V skladu z določili 44. člena Zakona o varnosti cestnega prometa bi morala varnostna razdalja pri hitrosti 46 km/h znašati najmanj 25 metrov,« so možje postave v plačilnem nalogu razložili vozniku. Njegova hči je ogorčena. Na Facebooku državljane opozarja, naj pazijo »na varnostno razdaljo in imejte s sabo meter. Kajti, če boste vozili le kak meter (1 m!) manj, kot je priporočena varnostna razdalja, bo sledila kazen. V našem primeru je to 200 evrov, no, če plačaš takoj, pač polovička manj, ampak nima veze. Bistveno je, da smo ogrožali varnost, ker nismo vozili na varnostni razdalji 25 metrov, ampak (pazi to!) 23,9 metra! Tole sodi v kategorijo 'Nemejebat!' oz. 'Saj ni res pa je!'.«
»To je praktično nemogoče«
»En meter je res minimalno. Tudi jaz ne bi natančno vedel, ali vozim 24 ali 25 metrov za nekim vozilom. To je praktično nemogoče,« je dejal bivši dirkač, izkušen voznik in inštruktor varne vožnje Brane Küzmič. Pri varnostni razdalji je sicer treba, kar v teoriji učijo tudi v avtošolah, upoštevati pravilo dveh sekund. Ena sekunda je »namenjena« reakcijskemu času voznika, druga sekunda pa je za nekakšno »rezervo« (lahko da imamo slabše pnevmatike kot vozilo pred nami ipd.). V praksi pa avtošole kandidate učijo, da mora biti varnostna razdalja na polovici od hitrosti vozila, torej če se vozimo s hitrostjo 100 km/h, naj bi bila varnostna razdalja 50 metrov, in če se vozimo s hitrostjo 46 km/h, naj bi bila zadostna razdalja 23 metrov. S tem pa se, kot kaže, policisti ne strinjajo in se tudi v nekaterih primerih striktno držijo zakona. »Zakon je pač takšen, kot je. V nekaterih primerih je 'življenjski', v drugih pa ne. V tem primeru (voznika v Kopru) zagotovo ni,« je dodal Küzmič.
Lahko bi izrekel le opozorilo
»Usmeritev Sektorja prometne policije UUP enotam na terenu je, naj se na področju meritev varnostne razdalje osredotočajo na hujše kršitve oz. na vožnje na občutno prekratki varnostni razdalji. Policist je v konkretnem primeru ugotovil, da je voznik vozil na razdalji, ki je sicer manjša, kot jo predpisuje zakon, vendar pa ne sodi v kategorijo t. i. hujših kršitev, zato bi lahko odločil drugače in izrekel zgolj opozorilo,« so pojasnili pri policiji in dodali, da so že v pravilniku za izvajanje postopkov v cestnem prometu zapisane usmeritve policistom, naj se meritve izvajajo prvenstveno na avtocestah in naj se za izvedbo konkretne meritve policisti odločijo takrat, ko dve vozili vozita na občutno prekratki razdalji. Zaključili so, da bodo, z namenom, da se podobni primeri ne bi dogajali, dodatno opozorili policiste na omenjeni primer.