Proga, ki se uporablja predvsem za tovorni promet, pa tudi za potniški promet med Obalo in zaledjem, ima 51 odstotkov značilnosti gorskih železniških prog z zelo vijugasto traso in strmimi vzponi. Zaradi prekratkih postajnih tirov in omejene zmogljivosti elektronapajalnih postaj je bila doslej omejena na 72 vlakov dnevno oz. je bilo po njej možno prepeljati 9,27 milijona neto ton na leto.
Te zmogljivosti se bodo po zaključku modernizacije povečale na 14,40 milijona ton, namesto 72 pa bodo na njej lahko vsak dan našteli 82 vlakov. Izvedena dela bodo pripomogla tudi k optimizaciji dela na postajah od Kopra do Divače ter prilagoditvi železniške infrastrukture evropskim zahtevam po interoperabilnosti, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
V okviru modernizacije so že obnovili železniški postaji Divača in Hrpelje-Kozina ter tovorno postajo v Kopru. V kraju Brgod so zgradili podvoz, ukinili so več nezavarovanih nivojskih prehodov, posodobili so tudi signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave ter izvedli dela na več elektronapajalnih postajah.
Skupaj 199,1 milijona evrov vreden projekt je razdeljen na štiri etape, od katerih sta bili prvi dve sofinancirani z evropskimi sredstvi v višini 68,1 milijona evrov, za zadnjo pa je predvideno sofinanciranje v višini 17 milijonov evrov.
Dela se izvajajo v skladu s terminskimi načrti, zadnja etapa, v okviru katere bodo med drugim zgradili podhod v Divači in dva podvoza, mora biti končana do konca julija 2016.