Na zmanjševanje teže šolskih torb je po njihovem mnenju mogoče vplivati z ustreznim načrtovanjem priprave in izdelave učbenikov, z načrtovanjem izbora in uporabe učbenikov ter aktivno vlogo staršev, še posebno pri mlajših učencih, tako, da vsak dan preverijo vsebino šolske torbice.
Zelo pomembno je, da učenci upoštevajo navodila učiteljev, ki jih seznanijo s tem, katera učna gradiva bodo potrebovali naslednjo učno uro in pripravijo torbe tako, da so v njih le stvari, ki jih resnično potrebujejo, so pojasnili na ministrstvu.
Slednje je med leti 2004 in 2010 zagotovilo dodatna sredstva za nakup učbenikov, ki jih imajo učenci v času pouka na šolskih klopeh. V tem obdobju so šole kupile atlase, berila, slovarje, učbenike za naravoslovje, matematiko, tehniko, ki so jih otroci imeli pri pouku, da jim ni bilo treba nositi svojih od doma.
Ministrstvo je zavodu za šolstvo naročilo, da pripravi normative in merila za zmanjševanje teže šolskih torb, ki so namenjeni predvsem avtorjem, založnikom in recenzentom kot napotilo pri načrtovanju tehničnih elementov strukture učbenika. Merila opredeljujejo oblikovno-tehnične elemente učbenika, ki neposredno vplivajo na težo učbenikov in veljajo že od leta 2007.
S spremembo šolske zakonodaje so šolam omogočili tudi izvajanje fleksibilnega predmetnika, kar pomeni, da je vodstvu šol prepuščeno, da lahko tedensko število predmetov v posameznem obdobju šolskega leta zmanjšajo, kar prav tako gre v prid zmanjšanju teže.
Ob tem ministrstvo šole in občine spodbuja, da pri prenovah in vzdrževalnih delih šolskih prostorov uredijo posebne omarice za učence, kamor lahko šolarji shranjujejo osebne potrebščine in gradiva, z dodatnimi sredstvi, tudi evropskimi, pa spodbujajo nastajanje e-učbenikov. Trenutno je teh 42, od tega je 25 že potrjenih.
Hkrati je iz poročil šol mogoče razbrati, da tudi osnovne šole same izvajajo aktivnosti za zmanjšanje teže šolskih torb, prav tako racionalizirajo nabavo učnih gradiv, učitelji pa se na mnogih šolah v okviru timskega dela sproti dogovarjajo o uporabi gradiv pri učnih urah.
Šolsko ministrstvo dodatne možnosti za razbremenitev učencev vidi predvsem na področju fleksibilne organizacije izvajanja predmetnika, uporabi e-gradiv in ponovni opremljenosti učilnic z učbeniki in priročniki za na klop ter konstruktivnem dialogu med starši in strokovnimi delavci pri opredeljevanju potrebnih učnih gradiv. Na omenjeno problematiko bodo znova opozorili tudi na jesenskem srečanju z ravnatelji.