V Mariboru se v okviru prihajajočega evropskega tedna mobilnosti obetajo tudi spremembe v prometnem režimu, načrtujejo preureditev prometa na Koroški cesti.
BLIŽJE PEŠCEM IN KOLESARJEM
Omenjena cesta je od nekdaj ena glavnih prometnih povezav v smeri Koroške in je zaradi tega zadnja desetletja preveč prometno obremenjena. Dnevno po njej pelje povprečno 18.000 vozil, kar je več kot 6,5 milijona vozil na leto. Cestišče je dotrajano, stavbe ob njem, čeprav gre za središče starega mestnega jedra, večinoma propadajo. Kot je povedal Igor Kos iz kabineta mariborskega župana, so po opravljenih analizah zaključili, da s prometom, kakršen je tačas, »ni mogoča revitalizacija Koroške ceste, o kateri govorimo že več kot 20 let«. Na Koroški, od Prežihove do Strossmayerjeve ulice, bo zato od 30. avgusta le enosmerni promet, od 6. do 27. septembra pa se bo pridružila popolna zapora prometa do Glavnega trga. S tem želijo eno najbolj obremenjenih cest v mestnem jedru približati pešcem in kolesarjem.
RAZBREMENITEV SREDIŠČA
V želji, da bi cesti povrnili njeno prvotno funkcijo središča uličnega vrveža, so se na občini odločili, da v okviru evropskega tedna mobilnosti testno izvedejo nekatere spremembe prometa. Z uvedbo enosmernega prometa na odseku med Prežihovo in Strossmayerjevo ulico ter zaporo prometa na delu med Strossmayerjevo ulico in Glavnim trgom, kjer bodo sicer lahko vozili le avtobusi, taksiji, kolesarji, intervencijska vozila, dostava in stanovalci, želijo razbremeniti mestno središče za do 15 odstotkov prometa. Za zdaj bo ukrep veljal le do konca septembra. Kako bo naprej, se bodo po besedah Kosa odločili po tem, ko bodo videli, na kakšen odziv bo nova prometna ureditev naletela v javnosti. Koroško cesto so za en dan že zaprli poleti, v okviru Festivala Lent in na pobudo društva Hiša!, in takrat je bilo slišati veliko pozitivnih ocen.
KRŠITELJI KAZNOVANI
Marjan Lep s fakultete za gradbeništvo pričakuje negodovanje voznikov, a obenem verjame, da ne bo večjih prometnih zagat. Na Koroški cesti bodo v času nove prometne ureditve postavili tri krožna križišča ter zarisali kolesarske steze in tri nove prehode za pešce. Pravila za dostop do cone bodo označena s prometno signalizacijo, potek prometa pa bodo spremljali z nameščenimi števci. Stanovalci in dostava si morajo za vstop v cono pridobiti posebne dovolilnice, vsi preostali vozniki, ki bodo kljub zapori vozili po Koroški cesti, pa bodo kaznovani z globo.